Men hjälp

Ja, envisheten tog över ännu en gång!
Mamma sa starkt och övertygande att det skulle bli helt fel, men envis som man är så drar man i en avfärgning i håret. Och precis som den kloka modern sa, så blev det totalt fiasko. Så nu måste jag försöka rädda det här på något slags sätt. Får väl se om det fungerar tillslut. Tur att man har Nea som är en hejjare på det där. Men fram tills det är fixat så kan jag inte röra mig utanför dörren här. Och jag som hade planer..
-
Förrutom det lilla missödet så har det väl inte hänt mycket alls. Varit ut på E-center fram och tillbaka en gång, men annars så har jag inte lämnat hemmet. Mest bara legat i soffan och kollat film. Men det trivs jag med. Drog igenom Pirates filmerna och drömde mig bort som en tok. ÄLSKAR verkligen de där filmerna!
Tänk att få vara en pirat och bara åka runt dit det behagas och sen sno sig till vad man vill ha. Leva på havet och dö där. Helst med en apa, som min gammelmorfar hade. Ja, det kanske finns i blodet att älska havet. Han var tydligen alltid där och åkte till alla möjliga ställen. Och ja, hade hade till och med en apa, som han tog hem, men som tyvärr dog efter ett tag. Men häftigt ändå.. en liten Herr.Nilsson-apa var det också. Ja, hade det inte varit som det är i världen idag så hade jag Lätt varit en pirat.
-
Inatt sitter jag bara och glor ut i mörkret i lägenheten. Kollar på de vanliga nattserierna på 6an. Tacka fan för att de finns, annars vore jag körd såhär på nattkvisten.
Snart kommer väl mamma ut och inte kan sova som sist jag satt här. Fat-Tony snarkar så hemskt så hon får spunk. Och inte blir det bättre av att han väger kanske 20 kilo för mycket, men det är väln sådant man inte ska bry sig i tydligen. Lika som att man "inte blir tjock av alkohol". Var nog det sämsta han sagt någonsin. Och det kommer mycket komiskt ur den där munnen.. Åh, suck!

Imorgon blir det nog ingenting speciellt heller. Ska väl försöka fixa håret, men annars vet jag inte alls. Hoppas det blir bra snart det här, vill inte vara fånge här inne för evigt. Eller ja, jag köpte ju en mössa nu nyss, så man kanske kan gömma sig under den i värsta fall : )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0