Men dra mig..

..baklänges, vad tråkigt det är med vanliga vardagar. Arbetsförmedlingen skriker på en att skynda, skynda, skynda dig att skaffa ett jobb. Snabbt ska det gå ta mig tusan! Sen att man hamnar på ett jobb som man funderar att blåsa skallen av sig efter varje dag när man kommit hem, det spelar ingen roll. Bara du har ett jobb och bosätter dig där snabbt som en kobra.
Ojoj, då sitter man där, i en tråkig förort, i en stad som man absolut inte vill bo i egentligen, med en sval inkomst som räcker till mat och sprit för att dränka sin tråkiga vardag. Men aldrig i livet!
Då är jag hellre fattig med ett samvete som guld med alla möjligheter framför mig. Inte fast någonstans.
-

Den här dagen har dock inte bara varit en tråkig vardag. Eller jo, fram till efter 4, då vi fick en impulsidé att åka till Valbo. Efter ett litet missöde (vilket var mitt fel efter att jag sagt "det är absoluuut inte här man ska köra" )att inte svänga av vid rätt avfart, kom vi fram dit i alla fall. Blev glatt överaskade av att affärerna stängde 8, vilket gav oss en timme till.
Skulle åka dit för att köpa någonting att ha i helgen, men det slutade som vanligt med det helt motsatta. Köpte ett par byxor, vilket var rätt bra iaf eftersom vissa personer har gått upp i vikt så hon inte kan ha ett enda par jeans hon äger mer. Blev också en mössa och ett par skor, som också var behövande. ( som vanligt ljuger jag som djävulen själv om skorna, jag äger nämligen ett par stycken skor för mycket redan ).. Fast jag har faktiskt lite ångest över det nu, det är väl alltid en början?

Eftersom vi kom iväg så sent var vi inte hemma förrän efter 9, så det blev hem åt ett varsitt håll för oss. Väl hemma har jag kollat på film och nu sitter jag troget här framför och lyssnar på lite musik och glor runt på alla som finns, känns det som i alla fall. Så med andra ord blev den här vardagen inte fullt lika händelselös som annars. Kul med lite omväxling, men efter en dag som denna så måste jag vila lite.
-
Men mycket vila blir det inte av eftersom mitt hjärta kommer hem imorgon.
Matilda, my foxy lady!
Fredagen blir väl säkert lugn, men om jag inte tar fel i våra vanliga rutiner kryper det lagomt mycket i fingrarna till lördagen, och vi kommer väl sluta hemma i stora huset, jag på soffan och hon i sängen, utslagna av alkoholen. Som det alltid lyckas bli just liite för mycket av när snärtan är hemma.
Vad det än kommer att bli i helgen så kommer den bli bra.
-

Och sen över till något helt annat.
Såg en höggravid tjej igår, med killen sin brevid. Det var nästan så att en tår kom där. Det är det absolut finaste jag vet. Sitter ofta och kikar på "Sjukhuset", där man ibland får följa med när kvinnor föder. Försöker varje gång att hålla tillbaka, men när den lilla pysen kommer ut så sprutar tårarna överallt. Det är ju helt otroligt!
Vi satt också och pratade om det där i förrgår, hela den där grejjen med att föda. Hur ont det gör. Det tvivlar jag inte ett dugg på, men tänk vad värt det är. Jag skulle Aldrig i hela livet välja att karln skulle få bära barnet. Det kan inte finnas någon bättre känsla i hela världen. Sen att man får känna av hur det känns att trycka ut en melon ur röven, i liknelse, det spelar ingen som helst roll. Och tänk belöningen!

Och på tal om barn, så har mamma tattuerat in Alexandra på underarmen. Ganska sött ändå, trots att jag är 20 år nu. Men som hon ofta säger så kommer jag alltid vara hennes lilla hjärtegull. Så det är väl sant.
-

Och på brist av annat att skriva så funderar jag nu på att ta hål i läppen. På sidan.. Har tagit ut den jag hade i näsan, eftersom jag tröttnade på den. Men alltid ska det vara något. Känner mig lite smånaken utan någonting i ansiktet, så någonstans blir det väl. Men det där med sidan av läppen. Tycker det är snyggt och allt, men problemet ligger väl i att Alla har det redan. Blev någon slags bomb där för något år sen när alla skulle ha där och vara häftiga. Men det kanske är dags att fixa det nu då när alla har börjat tröttna på sina och tagit bort dem. Tvärt-om-alex, sooom vanligt!
Hm, får se hur det blir. Men om jag känner mig själv rätt så dröjer det inte länge innan jag gör det ändå. Impulsivitet är mitt mellannamn, och det förvånar mig inte om jag har det innan helgen är slut. Sen får man väl se hur länge den sitter i, det är en annan sak.

Men nej, nu orkar jag inte skriva mer. Skriver mer sällan nu för tiden, men det beror väl helt på att jag helt enkelt inte har något att skriva om. Men jag lovar, så fort det hänt något i mitt liv, då skriver jag ned det!





Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh nej! Gör ingen sådan piercing, bara fjortisar och allt annat som har det! Tänk på det!!

2008-09-13 @ 19:18:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0