Drömmar


Det är helt sjukt vad jag drömmer en massa, nästan varje natt en helt ny historia som jag gärna skulle vilja ha inspelat för att få se på dagen efter. Har inte helt vanliga drömmar som jag hör att andra har heller. Tydligen är det mest normalt att man drömmer små snuttar, eller ja, kommer bara ihåg små snuttar rättare sagt. Men för mig är det absolut inte så. Jag har allt som en hel film med bakgrundsmusik, en början och ett slut. Och inte nog med det så är det olika motiv som jag går igenom i drömmen, som förklarar för mig varför det är så och inte. Konstigt, men också roligt.
Den jag hade inatt var extra rolig och när jag vaknade var det som att ha sett en film. Berättade den för mamma som blev helt såld och skällde på mig för att jag inte satt igång och skrivit en bok för länge sedan. Kanske skulle vara något.
Problemet isf ligger väl i att jag inte är så duktig på att formulera mig, skulle vilja vara lite bättre på det svenska språket innan i så fall. Men jag har iaf kommit så lång som en kapiteldelning. Ett steg på vägen med andra ord.
-
Idag har jag bara legat mestadels av dagen efter att ha vaknat med en jobbig smärta i ryggen som kommer med jämna mellanrum. Slutade med att jag fick ta medecin och sova bort halva dagen. Vid 8 hämtade jag Sanna på jobbet för att hon skulle fixa mitt hår. Köpte ett ljust slingmedel som blev en vild chansning. Det slutade bättre än förväntat som tur var. Ska försöka få tillbaka till min vanliga hårfärg, vilket chockande nog är blont, men det går inte att göra över en dag, så det får blir lite i taget. Men det blev bra mycket ljusare i alla fall, och det blev jag rätt nöjd över.

Imorgon blir det bara mys med familjen. Kräftor och lite annat trevligt. Kanske tar sig en liten grogg, men absolut inte krogen. Det orkar jag absolut inte med.
Något annat som jag inte heller orkar med för tillfället är att skriva mer. Helt slut efter att ha sovit hela dagen, konstigt nog. Eller kanske inte förresten.
Så nu blir det sömn, igen, för mig.

Kommentarer
Postat av: Sara

Det kan säkert bli jätta snyggt om du blir lite ljusare i håret :) Se bara till att inte bli platinablond! Det skulle nog bli väldigt fel :P

2008-09-07 @ 22:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0