Alex i en kartong

Matta, my darl


Kom och tänka på en rätt knäpp sak som hände på gymnasiet, tror det var i 2an. Jag och tjejerna gick som vanligt runt och hade det tråkigt i korridorerna på håltimmarna och fick en dag syn på en stor låda som bara stod där. Som vanligt så ska Alex spexa lite och testa om det går att få plats i den. När jag väl var i så måste man såklart testa och stänga också. Efter den väl blev stängd så känner jag att det börjar hasa under mig, och efter en stund stannar de mig och jag hör fnitter.
Eftersom det var svårt att få upp lådan så fick jag ändå kämpa lite medan jag muttrade då det gick så trögt.
Väl upp med en dryg min och lite småirriterad över lådan upptäcker jag att jag nu stod där mitt i den..
MITT i cafeterian!!

Runt mig satt 3orna och bara kollade som om jag var helt dum i huvudet. Och kan någon svara på hur man ska bete sig och säga efter att man kommit ur en kartong? Nej, jag kom inte på någonting jag heller just då, så det var bara att gå ur den och traska iväg. Det var en av de tillfällen jag inte alls haft en aning om hur jag ska agera. En rätt rolig sak att minnas nu efter, men just då var det en liten knixig situation.
Gissa bara hur nöjd jag var på mina vänner efter som stod och gottade sig bra nog på det hela.
-
Och där fick ni en liten del av allt jäkla tok som hände under de 2 underbara år vi hade tillsammans.
Saknar det nästan varje dag..



Idag har det inte hänt mycket. Vaknade senare än vad jag planerat men det gjorde inte så mycket eftersom vädret inte tillät så mycket mer än soffliggandes och annat som går att göra en regnig dag. Och det är just det jag gjort för dagen. Tittat på tv, läst min bok och sett lite mer på tv.
Såg nu ikväll "The happening" som var den absolut sämsta jag sett på länge. Så ett råd ; se den inte!
Så nu sparade jag er en kväll =)




Imorgon blir det en tidig morgon. Om inte grabbarna väcker mig runt 6 så har jag bestämd väckning runt 8, och vid 9 åker jag, mamma och grabbarna iväg för 4års-koll med Ted. Efter den hade vi tydligen lunch-date med mammas vän och hennes son.
Hm, nu när jag tittat på vad jag nyss skrivit så inser jag att det låter som om jag vore närmare 30 och har barn själv. Nej nej, inga barn än på ett tag, men jag kommer passa perfekt som mamma skulle jag tro =) Bra träning på tålamod får jag nu när man bor här i alla fall. Hade ett problem med den här frågan bara för att tag sen, om man skulle kunna träffa någon som redan har barn. Och jag har kommit fram med svaret att det är väl den perfekta grabben egentligen?
Jag menar, om de redan har barn så vet de hur man gör, och själv får man själv helt gratis en förträning.
Men haha, vad tusan sitter jag och babblar i nu då?
-
Helgen då?
Nja, imorgon är det inget mer planerat än min förmiddagsfika. Vad som händer mot kvällen återstår att se. Är det någon som läser detta som har något kul på g, eller utan någonting alls att göra, så är det bara att höra av sig =)
Lördagen ska jag i alla fall umgås med den bästa Matta som kommer hem.
Det kommer troligen inte bli så roligt med tanke på omständigheterna, men det gör mig absolut ingenting alls. Jag trivs alltid att umgås med min gumma.
Söndagen blir väl som alla andra söndagar.

Just för tillfället sitter jag och kikar på mina vanliga serier och hoppas på att bli pömsig inom kort. Kommer annars vakna som en sur godisflaska i fel strupe.



Hittade även den här dryga bilden på Saras råtta..
Vilket litet snusk =)
Margreth eller vad den nu heter, haha








Kommentarer
Postat av: Sara

Haha Barbra eller Läf heter hon ;) Lisas heter Margret ;) Snacka om att sakna kusk!

2008-10-18 @ 02:11:41
URL: http://saraeriksson.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0