Skitsjukhus

Det absolut värsta jag vet här i välden. Eller nja, kanske inte, men topp 5 av de värsta i alla fall. Sjukhuset i sig är väl inte det jobbiga men det är vad dom Gör där. Blod hit och dit!
Idag åkte jag dit efter att ha gruvat mig ända sen igår. Börjar bli trött på min jäkla hud som krånglar hela tiden, och också lite orolig att det skulle kunna vara så att jag ärvt en massa från mammas reumatism.
Efter mycket petande och klämmande kom dödsdomen till mina öron... BLODPROVER...!!
Ja, om man ändå kunde slå mig på mun så det kom blod, så hade det hela inte varit lika farligt, men nu är det ju inget dom vill göra där. Så fram med sprutorna och de där äckliga rören de ska fylla.. Fy, jag får nästan gåshud bara av att prata om dem.

Fick ligga ned för att inte skaka ihjäl mig, men när hon väl kom där med äckelsakerna brast det som vanligt. Man skulle kunna missta mig för en 4åring. Tårarna sprutandes åt alla håll och lite smått hyperventilerande, som om någon skulle ha ihjäl mig. Tycker själv att det är fånigt som fan och brukar alltid övertala mig själv att det inte är så farligt innan men när de kommer och väl ska göra det kan jag bara inte hålla emot. Fjantalex..
Så nu får jag åka upp på labb imorgon för att en expert får göra det, så det slipper bli fel och ska vara tvungna att ta en gång till. Så nu blir det till att ha ångest ända tills imorgon. Men hellre det än att de ska hålla på och sticka flera gånger.
Hoppas nu bara att det inte visar sig vara någon större fel än en långvarig infektion, för det orkar jag verkligen inte med, med tanke på allt mamma och mormor haft. Nej fy, det önskar jag ingen..

 
Innan hann jag med en liten fika med Kim. Jag hade fattat helt fel på tiden så vi fick bara 30 min på oss, men det var trevligt ändå. Konstigt det där att man inte träffas fast att man bor så passa nära varandra. Men det är väl samma som det var i skolan. Man sågs hela dagarna i skolan och efter var det alltid något med plugg eller träningar hit och dit.
Helgerna är den enda tiden som man över huvudtaget orkar ses. Men nu får jag i alla fall träffa två av mina bästa vänner varje dag här framöver. För ja, nu ska Matta också bo med oss. Blir lite trängre men det gör mig absolut ingenting, jag som gillar att ha folk omkring mig.

Efter läkaren och det har det inte hänt mycket alls. Väntat på mat och nu sitter jag mest och smälter maten. Snart kommer nog familjen hem igen efter en promenad, och då är det full rulle fram tills läggdags för grabbarna. Själv passar jag på att skriva lite innan de kommer, för ikväll ska jag inte lägga mig så mycket senare än dem.
Gick och la mig runt 9 igårkväll, och somnade efter kanske en 20 min. Det konstiga var att jag vaknade 2-3 gånger av att jag drömde mardrömmar. Måste ha varit för att jag var stressad inför doktorn idag. Så inatt kommer det väl bli samma sak tänker jag.. Men inatt får jag iaf sällskap av Matilda som kommer hit och ska sova över.
Blir sängdags runt samma tid idag med, så slipper man ligga och gruva sig så länge.
Ja fy faaan för sprutor som sagt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0