Kung Fu

Var för några timmar sen och tänkte bli lite brun på solariet. Tog som vanligt 20 minuter som jag brukar klara med att mest svettas lite bara, men denna gång blev det helt annurlunda. Antar att de hade bytt rör, för efter 10 minuter höll jag på att få andnöd där inne. Har ni varit med om att det nästan känns som att huden bränns ihjäl när de nyss bytt?
För så var det denna gång. Klarade med små marginaler 20 min men det kändes minst som en hel timme. Efter fick jag ligga och glida runt i mitt eget svett och hade det nästan lite roligt innan jag klev upp. Trodde att jag var redo för det men jag gjorde det stora misstaget att resa mig för fort. Virrpanna i någon minut, sen röd som en klassiskt dödad kräfta.
Vilket äventyr, tur att ingen såg mig =)



Annars har det inte hänt mycket idag. Vaknade första gången vid 9 då mamma kom in och tjatade som alltid. Saker som man egentligen skulle hinna med tusen gånger om senare på dagen. Och med mitt i vanligt dåliga morgonhumör gjorde saken inte bättre med tjat.
Ja och som sagt har det inte hänt någonting annat än sova, tv, äta, sola och film.
Kikade faktiskt ännu en gång på "Kung Fu Panda", vilket  jag tycker är en superfilm. Kan en film som handlar om en nudelkokandes, tjock panda som försöker blir en kung fu mästare bli tråkig egentligen? Sen att Jack Black agerar röst till denne gör allt mycket roligare också.

Har annars en annan film på g som jag tror kommer bli en hit. "Låt den rätte komma in", som snart kommer på bio. Baseras på en bok som jag läste för något år sedan som jag tycket var riktigt bra. Vet med mig att filmen kommer att förstöra boken lite, som med alla andra böcker, men kan inte låta bli denna. Sett reklamen och den såg lika läskig ut som boken.
Sen att jag nyss lånade ut boken till Jens som nyss läst ut den gjorde det mycket roligare för då betyder det att jag kan gå med någon annan som läst den. Hoppas att den kommer till stan nu inom en snar framtid i alla fall. IStockholm har det redan kommit ut men som vanligt kommer inte filmerna hit förrän efter någon månad, om ens över huvud taget. Annars får väl lille Jensa komma ned till oss och kika helt enkelt =)
En till film jag också vill se är "Patrik 1.5". Bara hört bra saker om den och det verkar vara en riktig Alex-film.
-

Imorgon blir det inte så mycket mer än det som jag sysslat med idag.
Lite ärenden och så blir det väl, men annars inget annat. Förhoppningsvis vaknar jag i lite bättre tid imorgon så att jag hinner med en liten promenad. Skulle behövas eftersom jag tröck i mig nästan en hel chips-påse till filmen idag. Förstår inte hur en sån liten person som jag kan få i mig såna mängder onyttigt. Men ja, det sätter sig på sina ställen också, haha. Så imorgon skulle jag behövt en prommis. Får väl se om jag orkar mig ut.


Får inte den här lille krabaten er på bättre humör? =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0