13/10-08

En söndag som alla andra. Ingen orkar ta sig tid att ens tänka ut någonting att sysselsätta sig med. Timmarna flyter på som om det inte fanns någon morgondag. Ingen som bryr sig om att ens livsklocka tickar på och vi blir en dag äldre. Missar en hel dag som skulle kunna bli något värdefullt att komma ihåg till då man ligger där på dödsbädden.
Men ja, det kanske bara är jag som tänker på sånna här saker.

Den här söndagen blev dock lite mer annurlunda egentligen. Släppte faktiskt taget lite idag för att visa den riktiga Alex, vilket jag inte gör så ofta. Okej, jag är alltid mig själv annars också, men det finns sådant man inte vill prata om ibland eller visar för vem som helst. Men idag vet jag inte vad som hände.
I vissa omgivningar går det att vara sig själv helt och hållet. Jag tror att det är på ställen där ingen gör sig till. Ja, där trivs jag oftast bäst. Som hos Emma, där är ingen rädd att bli arg på varandra och för att berätta det för varandra heller. Inget smygande på tårna för att det ska Se bra ut inför andra. Förstår inte riktigt varför människor gör så, alla familjer bråkar.
Så ja, idag har jag öppnat upp en del av mig som sällan syns. Det var väldigt bra, men eftersom inte det här kommer hända fler gånger var det egentligen en onödig sak att göra. Men jaja, man ska bjuda på sig själv, eller hur säger man?

Big fat snake - When I´m in my dreams
Passande låt egentligen.

Annars har det inte hänt mycket här ikväll. Somnade med mobilen i handen Igen, ett dåligt tecken?
Vaknade upp lagomt till söndagsfilmen och såg den med lite för mycket energi för att sitta still så länge egentligen. Att jag sett denna gjorde det hela inte så mycket bättre heller kanske. Pretty woman.
Kanske man skulle bli hora för att sedan träffa en rik snubbe som blir upp över öronen förälskad i en. Ärligt talat, vem vill att mannen tjänar en massa pengar för att man sedan ska ta dem för egna behov. Nej, det skulle jag nog aldrig klara av. Få presenter är aldrig fel, men att bli försörjd som ett barn, nej tack!
-

Berätta lite om helgen kanske då.
Det blev en riktig hemmahelg, fast med fest i alla fall.
I fredags satt jag med stortofflorna och drack lite vin med mamma, Fat-T och hans vän. Det slutade med att jag svidade om för att traska ned på muskan, vilket vi också gjorde. Jag lyckades med en sån där gammal karate och ett klassiskt svart hål i ett par timmar där. Inget jag alls gillar, men som på något vis kommer mer och mer ofta nu för tiden.
Fick igår lära miig ett nytt ordspråk som jag aldrig hört förr. "Gjort en ågren".. ska tydligen betyda att man har gjort någnting som är skämmigt, som man får ångest av.
Så ja, jag gjorde en ågren i fredags kan man säga.

Vaknade med en ångest som sagt där på lördagsmorgonen och det kändes grymt bra att jag planerat att bara kika på film och mysa senare på kvällen. Jäste på det hela dagen egentligen, men när Emma ringde och ville komma hit på kvällen så var det ändå en liten röst i bakhuvudet som skrattade åt mig och sa att jag skulle gå ut.
Sket i den lilla rösten och trotsade tjatet om att jag skulle med ända till efter 9 någon gång. Men sen var det som i vanlig ordning kört. Mamma, Emma och de andra slet i mig som en liten trasdocka och tillslut gav jag efter. Första gången jag fallit för det som kallats grupptryck. 20 år och dricker fast man egentligen inte har ork eller lust.
Hur som helst så blev det ändå rätt kul här hemma. Alltid roligt att se mamma när hon satt igång, vilket hon kanske gör 3-4 gånger/år. Ja, det var mestadels för henne jag också följde med ner.
Hela kvällen slutade med att jag gick in på 3 ställen, men kan inte påstå att jag gillade det heller speciellt.
Vid 2 hade jag ångrat bittert att jag inte stannat hemma. Eller kanske inte.. eller jag vet inte, åh!!
-

Just nu för tillfället sitter jag hemma i soffan som i vanlig ordning framför datorn med musik i ena öran och småkikandes på tvn när det kommer något roligt. Just nu rullar CSI på, fast till min besvikelse var det en repris från tidigare i veckan. Gillar tvtablån bättre på vardagarna, när alla de töntiga serierna går på nätterna.
Men ska ändå sitta kvar i någon timme, det var extra skönt att sitta med hörlurarna idag och bara fundera. Ja, där har vi väl en bra sak med söndagar, en perfekt dag för funderingar och annat tråkigt.

Imorgon händer det inte mycket på förmiddagen men 14 ska jag iväg på äventyr. Ända till Ljusne bär det av, haha.
Öppnade tidningen och fick syn på en föreställning där för kids. Någon slags teater, "Katt i stövlar" hette den nog. Och eftersom mamma och Fat inte orkar göra något speciellt med barnen så får väl jag ställa upp på det roliga som vanligt. Inte för att jag har något emot att hitta på saker. Jag spenderar hellre pengar på att ungarna ska få det lite skojj än att man själv köper en massa skit som inte behövs.
Så imorgon tar jag med mig Liam på lite teater, eller vad det nu är. Och eftersom jag är en förvuxen barnunge fortfarande, så kommer jag antagligen också tycka att det är kul =)

Nu tror jag inte att det finns så mycket mer att skriva om ikväll.
Ska fortsätta att lyssna på lite musik, och sen gå och hoppa i sängs för lite skönhetssömn. Behövande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0