Willys och pannkakor


Har helt glömt bort att berätta att Emma har fått sig ett litet kusinbarn. Lowe heter han och är den sötaste på länge. Jag pallar inte med att jag var näst intill lika nervös innan, och fick nästan ett lika stort lyckorus som Emma när vi såg första bilden på den lille. Älskar barn! Hade det inte varit för att jag inte orkar plugga så skulle jag nog bli barnmorska ändå.Grattis till Jenny och Henrik i alla fall. Har ingen bild ännu, så tills dess får Emma och den lille goungen Moa vara med =)




Min dag började i alla fall med att jag försov mig bigtime och var tvungen att löpa fram och tillbaka för att hinna till jobbet i tid. Lyckades ganska bra ändå och hann med marginaler med tunnelbanan. Gick som vanligt rätt bra på jobbet. Älskar att det inte finns några sånna där arroganta människor, som det finns en del av i Söderhamn. Här nere är det i stort sätt ingen skillnad på de vanliga och skiftledarna. Det är otroligt skönt att folk inte ser sig själv som så viktiga.

Slutade 3 och hann med en Akalla-runt innan tvätten skulle hängas upp. Börjar bli lite rutin med att tvätta varje torsdag här. Med tre tjejer i en lägenhet så kanske ni kan tänka er hur mycket det blir på en vecka. En vecka blir ungefär 3 maskiner, vilket är det som man får per gång. Annars orkar man ju inte bära ner allt i alla fall.
Hur som helst har jag fått låna Emmas gamla mobil, som är mycket uppskattat eftersom manfår plats med en jäkla massa musik på den. Så idag på promenaden fick jag lyssna för ovanlighetens skull. Måste ocskså säga att det blev ett helt annat tempo. I de jobbiga upförsbackarna blev det snabba låtar, så peppet kom och på de långa sträckorna blev det lite stekmusik. Ja, nu kommer jag bli bortskämd med musik här. Den enda dåliga är att man inte hör ett skit vad som händer runt om en. Som bara idag höll jag på att bli påkörd av en liten traktor som kom på gåvägen i 190, utan att alls tänka på att folk kanske inte hör. Fick näst intill kasta min in på sidan. Kul att få en sån pinne bak i rövva.


Efter att tvätten blev klar blev det Willys med brudarna. Emma var nog ganska less där på oss andra två som var mer på dryghumör än handlahumör. Hur som helst så är kylen proppad med mat, och då trivs jag. Mycket att kunna välja på till frukost och lunch. Leverpastejsmacka är livet! Väl hemma stekte vi på några pannkakor som kvällsmat/matlåda tills imorgon. Blev sådär äckligt mätt som man kan bli ibland. Ucha, egentligen bara stelnad smet som degar ut sig i magen. Ett lätt illamående kommer över nu när jag skriver om det bara. Väl uppätet var klockan redan nära 10 och då blev det nattnatt för tjejerna. Jag tycker det är så roligt när de får nästan panik och springer till sängen för att sova, precis som om 10 minuter till vaken skulle vara dödens syster själv. Då skrattar jag kaxigt och hoppas att jag aldrig kommer behöva kliva upp så tidigt som dom gör. Nej fy och tvi på det.....
-
Imorgon är det äntligen fredag!
Inte för att jag veta varför jag nu tycker det är så skönt eftersom jag ska jobba hela helgen. Skulle egentligen varit ledig imorgon men duktig som jag är så tog jag en 11-15 imorgon med. Ja, vad ska man säga.. jag behöver pengarna.
Lördag och söndag ska det tydligen vara något speciellt där. Childrens worlds day eller Worlds children day. Äh vafan, någonting med barn är det i alla fall. Och då kan ni ju bara Gissa hur många happy Meal det kommer att gå åt. Vilket skämt vad drygt. Men aja, bara att bita ihop och tänka på nästa vecka då jag får välja helt själv hur mycket jag vill jobba. Underbart att kunna ha det så också för den delen. Då kan jag logga in på internet och sätta upp mig på lediga tider som finns. Det passar mig helt utmärkt faktiskt.

Klockan börjar närma sig 00 nu, och jag är för en gångs skull ganska pömsig. Så det ska jag ta vara på och släcka lyset innan tröttheten tas över att det där stadiet av zombie som brukar följa.
Sjukt vad tråkiga saker jag skrivit om ikväll, men det finns såkert de som är pecis som jag, bara sitter och slöglor på skärmen utan att egentligen inte ha någonting att göra. Då kan det bara bra med en tråkig blogg att läsa!

Nu hoppas jag på att J.Blund kommer inom kort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0