Tillbaka till trängseln


Med bilarna åkandes dygnet runt, är jag tillbaka i nattlivet här i Stockholm. Det är jag och tunnelbanan som är vakna, och fast att det är näst intill tomt på människor, så kryper ändå sig stressen på. Det ligger som ett stressat moln över folket i vår huvudstad som inte låter oss vara i hel harmoni. I möjligheternas stad ska vi vara på hugget och andas två andetag i samma för att kunna hålla huvudet högt och inte säcka ihop. Ja, möjligheten att göra näst intill vad man känner för finns här, men en sak saknas.. Möjligheten att vara stilla.
-
Torsdag till söndag har jag givit till Söderhamn.
Den staden som är stilla, men som har mest problem. Den är för liten för att ryma de olika tankar som kommer från människor som bor i den. Folket slåss över att vara en egen individ med egna tankar och värderingar. Där vill ingen riktigt vara annurlunda, för att passa in i den lilla staden, med den stora fasaden.
Men som ni alla som bott i vårat lilla Söderhamn, så vet ni också att denna fasad... är falsk.

Just denna helg har jag mest försökt att umgås med mina närmast till hjärtat.
Det behövs här mellan varven för att inte tappa bort sig i stressen.
-
Försöker annars sätta mig in i träningen, som legat på hyllan allt för länge nu. Går som sagt bättre med det här nere eftersom man varken har råd eller lust att köpa onyttigheter. Hemma är det en omöjlighet att låta bli. Men man får hoppas att detta fortsätter i samma riktning som tidigare.

Sen har jag för tillfället så svårt att se varför det ska vara så svårt att vara ärlig i vissa situationer. Jag vet inte om jag är en person som är lätt att ljuga för, kanske står det i pannan på mig? Eller så är jag någon man helt enkelt inte vill berätta saker för? Ja, ärligt talat så kan jag inte förstå varför. Vet med mig att jag kan bli dryg eftersom jag alltid ifrågasätter om det är något jag inte förstår, eller inte gillar. Men fortfarande så ser jag det som en bättre sak än att ljuga och undanhålla saker för de jag håller kärt. Är det bara jag som vill ha raka svar och kommentarer från mina vänner och kära? Tydligen..
Ja, ikväll är jag fjantig.
Men jag vill bara få reda på hur mycket ett ärligt svar kan kosta för en annan?
Troligen mindre än en lögn, om man frågar samvetet.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0