donken hit och donken dit


Dagen skulle enligt planerat spenderats framför tvn för att blir lite piggare inför imorgon. Men så blev inte alls fallet. Klev upp runt 12 och la mig direkt i soffan för att se den alltid lika underbara filmen "Crybaby" med Depp. Med kanske 10 minuter kvar i filmer ringer donken och frågar om jag har tid och lust att jobba. Så utan att ha en riktig start på dagen eller när jag skulle sluta så åkte jag dit. Inte skitfager var jag heller. Det hela slutade i ett 6 timmars pass. Ganska tråkigt, men stålar behövs alltid. Hade egentligen ingenting annat för mig heller, så varför inte? Mitt i allt grejjande där så hör jag ett litet försiktigt "hej" i kön. Och där står Påjje =) Det är så jäkla konstigt att se ett ansikte man känner igen på jobbet. Blev en liten rolig överraskning i alla fall. Får se om grabbarna borta i Hallonbergen har tid att leka med oss i helgen.

Fick även schema nu fram till julafton, har en tid den 23 till klockan 22 på kvällen, men det är inte ens att komma på fråga. Jag ska hem i tid, där med basta. Den tiden kan allt de som har familj i Stockholm ta som kan åka hem på en kvart ta. Så det så! Hur som helst fick jag tider, och det ser rätt bra ut i alla fall. Det är egentligen inte så dåligt betalt där på donken. Eller jo, för all stress man får utstå är det väl egentligen det. Men har man ett psyke som en tjur, som vissa har, så är det ett rätt enkelt jobb. Synd bara att en annan inte tillhör de där med tjurpsyke, och klarar väl bara av ett par månader för att få magsår ungefär. Får se hur länge jag klarar mig denna gång. Tills dess ska jag ta alla tider som går, och kunna leva loppan lite sen när det rullat igång.
-
Efter jobbet så satt Matta och de båda Emmorna och kikade tv här. Hann väl umgås i umgefär en timme innan det var natt och adjö för de andra, medan jag inte alls är något trött. Allt i sin vanliga ordning då med andra ord.

Hade heelt rätt igår angående serier som jag skulle ligga vaken halva nätterna med. Hittade nämligen en hel drös med Design Simon & Thomas på 3ans webtv som jag satt med tills klockan kanske var runt en 3, innan jag gav upp. Grymt snyggt de gör de där två. Om jag fick välja mellan alla dessa designprogram så skulle jag välja dem som fick göra om hemma hos mig i alla fall. Älskar även den grymma humorn mellan dem.



Annars har det väl inte hänt någonting alls egentligen. Inte hunnit med något annat rättare sagt. Suttit och stört mig på saker som jag egentligen inte har någon anledning att störa mig alls på. Det är det drygaste jag vet med mig själv.. Tålamodet är lika med noll. Har jag väl bestämt mig för något, så blir det en rubbning i världen om det inte blir som jag vill. Och sen ska saker hända på stubben, annars blir det också kaos.
Vill ha som jag vill, vill, vill! Nu nu nu nu...
Kan vara en grymt påfrestande människa ibland, och nu är ett av de tillfällena.

-
Och just det ja, jag tror jag börjar bli ett psykfall jag med





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0