Ledig dag hemma


Emma är precis på väg ut nu och jag lämnas ensam tills Matta kommer hem efter 5 någon gång. Idag är jag ledig. Efter att ha jobbar ons-sön så känns det underbart att få sova ut och bara slappa en dag. Fick ingen helg alls, så en ledig måndag sitter faktiskt väldigt bra. Gillar faktiskt att få vara hemma en veckodag när man vet att alla andra är och sliter. Så dagen kommer få gå lite som den vill. Kanske tar mig in till Gallerian för lite kik på vinterjacka. Börjar bli lite tröttsamt att behöva sno Emmas hela tiden =)

Annars händer det inte så mycket här nere i Stockholm. Snön öser ner på oss och tunnelbanorna är försenade på grund av snö på banorna. Alla blir förbannade trots att den kanske bara kommer 2 minuter för sent. Haha, och hemma får man vänta en timme om man missar en buss. Ganska lätt att falla för enkelheten i allt här.

Hur som helst ska jag nog rycka mig upp ur sängen och ta mig ner dit. Kanske kika in på jobbet för att kolla lite tider och så. Fick reda på att jag jobbar till 22 dagen innan jul, men eftersom Emma ändå jobbar till 21 så gjorde det inget. Kommer bli intressant hur trött vi kommer vara på julaftonsmorgonen eftersom vi kommer hem runt 2 på natten innan. Men jaja, bara man får vara hemma på själva julafton så. Börjar faktiskt komma lite längtan nu när snön väl kommit. Och innan dess ska jag försöka komma hem två gånger till. Nu i helgen ska jag komma hem i alla fall, och då blir det troligen bara hemmamys, samt hälsa på pappa på middag. Det ser jag faktiskt fram emot mest av allt.

Och nu efter att ha jobbat 16 timmar i helgen så känns det mycket bättre med allt faktiskt. Var på väg att komma in i en sån där ångest som jag hade sist jag jobbade på McDonalds men nu efter att ha lärt känna lite folk så känns det som sagt mycket mycket bättre. Folk är annurlunda, men roliga ändå. Ja, just nu känns det faktiskt som om jag skulle kunna trivas mycket bra där. Fortfarande slit, men med bra jobbarkompisar så blir det hela mycket bättre.
-

Nej, nu får jag faktiskt ta och resa mig ur sängen här. Någon gräns ska det väl ändå finnas, fast att man är ledig? =) Får se om jag orkar skriva något ikväll.  

Och just det ja, på söndag kanske den här filuren kommer ner





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0