Rakt upp i mumindalen


Skrev i det senaste inlägget att jag så gärna ville åka hem, då jag har en enorm hemlängtan. Men det kunde jag se mig upp i MUMINDALEN (!!!!) efter. För Alexandra ska nämligen jobba både lördag och söndag. 11-15 båda dagarna tror jag att det blev. McDonalds-Kista gallerian-helg-lunchtid!! Om inte det tar livet på mig så kommer inget annat göra det heller på ett par år. Vill inte ens fantisera om vilken panik det kommer vara. 4 timmar utan paus med en massa skrikande "veta bäst" stockholmare. Ja herre min skapare, det blir bara att vänta och se hur detta kommer sluta. Antagligen med en surhög till Alex på lördagskvällen när alla de andra är glada över helgen.


Så jag får inte åka hem och jag fick inte titta på den blå lagunen.
Två fel av fyra möjliga. Tur att jag oftast får låna Emmapemmas dator såhär på kvällen, annars vore jag ett vrak. Okej, jag får titta på tv i vardagsrummet för Matta när hon ska sova, men man får ju lagomt dåligt samvete att sitta där ute när man också vet att hon ska upp om några timmar. De andra två börjar gäspa ungefär runt 8, och vid 10 är det ett mirakel om någon är uppe. Och en annan, som är van att kaaanske sova runt 2. Inte ett dugg bra det, men det tar trots allt ett bra tag innan den vanan försvunnit. Men ja, som sagt är det tur att man får låna datorn. 4 that I love her =))

Ska nu försöka hitta mig fram till något jag hört talas om att man kan göra. Eftersom jag är en fjant på amerikanska komediserier så vill jag oftast titta på alla de som finns. Nu har jag för mig att det ska gå att se dem genom datorn, utan att ladda ner programmen. Eller är jag helt ute och cyklar nu?
Gick att se alla Kustbevakarna (eller vad de nu hette) förr i tiden i alla fall.
Aja, detta ska kollas upp. Kan dock bli farligt om det går att titta på hela säsonger, då jag antagligen kommer att spendera hela nätterna med att streck-kolla allihop. Som med Sex And The City förr. Satt 1½ dygn och kollade igenom alla avsnitt av dem. Ganska skitless på det introt efter om man säger så. Just för tillfället skulle jag vilja ha båda säsongerna av Project Runway, som jag fått världens dille på. Grymt bra och roligt program. Mycket "drama" som jag vill ha det =)

                  

Imorgon ser planerna glesa ut. Jobbar inte förrän på torsdag, vilket är tur så jag hinner vila upp mig ännu en dag innan mardrömshelgen jag har framför mig. Kanske laddar upp någon bra film och ser på. Kanske till och med traskar över till Ica ( Ahlén som jag fortfarande säger här, och blir skrattad åt ) och köper mig lite chips och dipp. Får se vad samvetet säger om det imorgon.

Aja, över till letandet.
Och säg gärna till om ni veta någon film som jag kan ladda hem? =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0