Intresse

Intresse var den första frågan som ställdes i inställningarna. "Intresse"? var det första jag tänkte..
Vad är ett intresse egentligen? Är det något man gillar att göra, men inte gör..eller är det någonting man gör, fast egentligen inte gillar så värst? Aja, jag lämnade den frågan osvarad.

Så, jaha.. Ännu ett ställe som man kan sitta och filosofera vid. Har haft mitt trogna Bubble Shooter innan, men det här kan anses som lite mer accepterat. För tydligen SKA man blogga nu för tiden för att vara häftig. Coolt!

Vad ska man säga nu då? Berätta om sig själv kanske?
Bor mot min vilja just nu i Söderhamn, trivs inte i situationen jag har. Sitter i en 1a och tittar in i väggen om kvällarna och smider planer som troligtvis inte kommer att hända. Men man vet ju aldrig.. Har redan lyckats ta mig en bit på vägen och har lite på gång. Äntligen!
Har bott kvar här hemma i över ett år nu efter att skolan slutat och försökt anpassa mig till att det verkligen inte händer något, men förgäves. Det är FÖR tråkigt..

Nu på sista tiden har det dock varit lite bättre, när jag har hittat mig ett par personer som betyder mycket och som är mycket mer lik mig än många andra. Och på grund av dessa personer har jag äntligen fattat att man inte ska tänka så mycket på imorgon och göra lite som man vill för stunden. Människor som har hela livet helt klart för sig, de förstår jag mig inte på. Plugga, praktik, jobb, bostad, förhållande, som till slut lett till en villa i en förort med 7 ungar och en idiot som man egentligen inte känner för man inte har haft tid att lära känna varandra pga allt jobb.
Okej, det fungerar väl för många, dock inte för mig då som sagt. Så nu ska jag verkligen göra det jag känner för ett tag, och jag har aldrig varit mindre stressad i mitt liv.

Har även varit mycket strul nu på sista tiden. Mycket som har varit pga av just stressen och den djupa saknaden jag haft över många "faktorer". Vill att mycket ska vara som förr, men eftersom det inte kommer att bli så, så är det bara att rycka upp sig och se det bästa i det. Det finns andra sätt. I alla fall nu, när man slitit sig från allt som har med jobb att göra. Det är helt sjukt vad det är lätt att bli för bekväm och lat för att slippa krångla. Patetiskt att vara på ett ställe där man absolut inte trivs bara för att man är lat. Men nuså.. är det gjort =) Jag kommer till er istället!

Uttrycket "efter regn kommer solsken" har också fått en ny innebörd nu på senaste tiden. Att något så taskigt och oansvarsfullt kan leda till något så bra. Trots att tiden är räknad så har det varit bra. Det har hjälp till med mycket och vise versa.. "De" är bra för varandra tror jag.
Joshua Radin - Closer  , passar på alla sätt och vis in på det här enligt min synpunkt.


Just för tillfället sitter jag hemma i den lilla lyan och önskar att det vore morgon. Men det är en oändlig tid kvar..
Vill också att veckan ska gå snabbt, för i slutet kommer mitt just nu bästa glädjeämne hem. Matta!
Det är det som verkligen behövs nu. Underbart!

Jaja, nu har den här bloggen börjat med en massa klagande. Men som en annan sa, det är väl mest de är till för =)
Själv tänker jag fortsätta kvällen med att lyssna på musik och glo på onödiga saker på nätet. Gills det som ett intresse kanske?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0