Jul, juldag och nyår





Oj, nu var det länge sedan jag skrev. Kan bero på att jag inte har med mig datorn hem eftersom mitt internet är utvecklingsstört & att mammas dator står i deras sovrum. Men nu har hela packet dragit till fjälls för skidor och annat roligt. Jag kan tyvärr inte följa med eftersom jag troligen åker hem till storstan efter direkt efter nyår.

Ja, vad har hänt då?
Kom som sagt hem väldigt sent dagen före jul, men hann trots allt med lite mys framför tvn med familjen. Julaftonen blev precis som väntat. Gos på dagen, och närmare kvällen blir det kaos med alla mat, klappar och ungar som springer runt i cirklar för de inte vet vad de ska ta sig till med allt. Det är så det ska vara också tycker jag. Så ja, jag hade en riktigt finfin julafton i år med.



På juldagen hamnade vi hemma hos Matta iställket för Sara, eftersom det blev så mycket folk bjudna till slut. Hos Mattas UG-fester har man Aldrig tråkigt, och denna gång blev inget undantag. En massa blandat folk, och såklart alla (nästan) underbara Kuskar. Det knäpptes en massa tok-kort som kommer upp senare. RIKTIGT roligt att se er tjejer igen! <3
Statt, som jag har pratat så mycket om tidigare, blev väl som jag hade förutspått. Inte tråkigt, men ändå inte så roligt. Men aja, man kan inte få allt här i världen.

Oj, nu får jag sitta och tänka igenom dagarna här. Det blev så mycket fest och tok så jag knappt håller reda på vad som hände på vilken dag. Fredagen blev lugn hemma med tv och film, vilket var skönt efter två dagar på krogen. Jag är för gammal för det här känner jag. Lördagen bjöd vi in sällskap till tacos här hemma, vilket var mys. (och ja, jag vet att jag använder ordet "mys" till överdrift) Efter maten hade sjunkit in gick sällskapet hem och jag ringde hit annat sällskap som jag senare gick på muskan med. Men som alla andra lördagar så är det absolut inte lika roligt som annars.

Igårkväll och hela dagen idag har jag bara legat i soffan, då jag åkt på en dunderförkyldning. Ganska drygt, eftersom jag hade planer inför kvällen. Men aja, en annan gång.
Hur som haver har jag haft en bra jul. Mycket nöjd =) Nu hoppas jag bara att nyår blir lika bra också. Både jag och Ökan är lika otaggade på nyår, så vi bestämde oss för att krapa ihop något ute i Vansätter hos Kicki och Anders, vilket jag tycker ska bli Mycket nice. Speler egentligen ingen som helst roll om det bara blir tvkväll eller lite fest. Lät i alla fall som det vankas bastu, som aldrig är fel. Så ja, nyår nästa nu då.
-
Utöver allt med julmat, klappar och fest så höll världens jobbigaste sak på att hända mig på lördagsnatten/morgonen. Fick ett konstigt mess av Patrick runt 8 på morgonen, som jag struntade i just då med en baksmälla som hette duga. Fick senare veta att det puckot hade varit nära att stryka med IGEN. Huset de var på efterfest i tog eld och en person blev allvarligt skadad. Efter historen berättats för mig fick jag smått panik över det hela. Det finns absolut inget värre än bränder, och jag vet inte ens vad jag skulle göra om det hände mig eller någon i min närhet. Nej fy, jag pallar inte det här alltså. Inlåsning är vad som gäller! Mina tankar går verkligen ut till er som blev mer utsatta i det hela..
http://larm-soderhamn.se
-
Ikväll ska jag umgås med Sannapanna som det låter just nu. Fram tills dess ska jag möta farmodern för att fålite böcker. Aldrig helt fel.
Det här inlägget blev för långt för att ens orka läsa igenom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0