Helgens bravader


Torsdag.

Ja, nu var det ett bra tag sen jag skrev. Vet inte när det var sist riktigt?
Hur som helst så har jag varit hemma i Söderhamn i helgen. Kom som sagt iväg mycket senare än planerat, så jag kanske var hemma runt halv 7 någon gång. Åkte direkt till pappa som hade gjort korvstroganoff. Fick även Special-julmust, som satt alldeles perfekt! Blir så gräsligt missnöjd över att de inte har den här nere.. Och nej, jag är inte ensammen om det heller, haha =) Efter blev det lite spel med mamma och Tony. De hade köpt spelet "Antikrundan" som var tokroligt faktiskt. Det ska jag nog ta och skaffa mig hit också så det finns någonting att göra annat än tv på kvällarna.

Fredag.
Fredagen blev det fest i alla fall. Var väl inte så jättetaggad egentligen, men det slutade med en helt okej förfest med en massa olika folk. Roligt att få träffa på lite människor ändå. Blev hemskans full, vilket jag har en delångest över fortfarande. Sådär pinsamt full, som inte passar sig. Att få reda på saker man sagt dagen innan är aldrig kul. I alla fall inte när jag blir så hemskt nöjd när jag är dyng.

Lördag
Vaknade på lördagen med en sjudundrandes yrsel och kräkanfall, men som vanligt så är det helt omöjligt att kräkas. Trodde jag skulle dö i bilen när mamma absolut skulle ha med mig för att handla mat på donken. Bättre blev det inte att det var världshistoriens längst kö där heller. Det posetiva var väl dock att vi fick en hel meny på köpet + lite annat också. Då blev Fatso glad också.
Fick i mig en liten hamburgare och kanske 5 pommes innan de satt upe i halsen igen och spökade. Hade god lust att gå ut även på lördagen men när jag fick syn på mig själv i spegeln så övervägde jag soffan. Lördagskvällen blev lugn med film och chips i mammas säng. Klassiker med andra ord. Kollade på "Ps. I love you", som var något så sjukt bra faktiskt. Den rekommenderar jag till alla brudar som vill se lite fjantig kärlek + en heting från Irland.
Var jätteskönt att få vila upp sig lite och bara slappa med familjen. Helt godkänd lördag också då, trots bakisanfallen lite titt som tätt.


Söndag
Till min förskräckelse vaknade jag på söndagsmorgonen och fortfarande kände mig full. Ett bra tecken på ålder när bakfyla sitter i 2 dagar efter. Låg väl och slappade till klockan var runt 2, då vi gick över till morbror + kusiner samt respektive. De hade köpt en ny valpisamstaff, som var något så söt att man fick tårar i ögonen. Tårarna kan också ha berott på att jag var där och kramades trots att jag är pälsdjursallergiker. Men hur ska man kunna motstå en sådan sötgöte?

Traskade efter ned på staden för att kolla på tomtarna med grabbarna. Till vår besvikelse fick vi bara se en. Tydligen hade den andra gått hem eftersom det var för kallt. Men kan man inte hålla sig för barnens skull tänkte jag då? Skamligt att stan inte kan ställa upp på en tomte ens en gång. Var är det, två gånger/år...?
Var som väntat ingenting att se, och vi gick efter bara 20 minuter kanske. Räckte dock med de minuterna för att bli utblängd några antal ggr av lokalbefolkningen. Men vem kan skylla på dem, när man är så jäkla häftig det vill säga? Eller så kan man vara den mest ointressanta människan ever.
Fick mig ett skrovmål på Tacobaren av Patrick i alla fall, som satt alldeles utmärkt. Det ska han allt punga ut då fjanten har gått och vunnit en massa pengar. Ja, man vet inte riktigt vad man ska säga? Klart det är kul när folk i ens omgivning får det bra, men visst finns det lite hatkärlek i det hela? Haha =)

Åkte hem till Stockholm vid 6, då Matta Sara och Emma kom med glatt humör och hämtade mig. Jag själv var Enbart trött och enormt sliten fortfarande, så jag kan inte varit mycket att hejja för i bilen. Men surig får vi alla vara ibland. Väl hemma låg jag vaken ganska länge och funderade på en hel hög massa saker. Var skönt att få vara här hemma igen där ingen känner igen en och man kan strosa runt och göra precis som man vill. Nja, nu tog jag nog i, men en hel del mer än i S i alla fall. Älskar helt enkelt att kunna åka någonstans utan att ha ögon i nacken och att det ska tisslas. Inte för att det hände så ofta att folk pratade hemma om mig egentligen (?), men här vet man att chansen är ytterst minimal.

Måndag
Dagen har inte bjudit på mycket. Jobbade 10-19 som är en helt okej tid. Fick även gå en haltimme tidigare, vilket gjorde att humöret gick upp i topp. Väl hemma fick jag fisk och potatis som Emma redan hade gjort klart. Det finns inget mer uderbart än att få mat direkt innanför dörren. Göttan var det och efter maten damp jag ner i soffan och bara umgicks. Nu har jag snikit åt mig E dator, och funderar faktiskt på att dra en film. Underbart när jag inte börjar förrän 16 imorgon.
-
Nej, nu var det bra mycket på en och samma gång.
Godnatt

Kommentarer
Postat av: Lammet

Välkommen i 2-dagars-baksmälla-klubben. Har varit medlem ett tag jag :P

2008-12-02 @ 23:31:41
URL: http://lammetlarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0