Flytt och helg


Ja, då var det klart! Så nu för tiden bor jag på Nortullsgatan 37 istället för Nortullsgatan 50. Flyttade otroligt långt!
Känns bra att slippa lägenheten och all den stressen som den skapade.
Mjukstartar hemmaboendet ensammen i lägenheten då mamma är i utlandet. Skönt att vara där, men också helt okej att få vara ensam där man trivs. Börjar dock få för mig att det spökar här hemma, vilket jag i stort sätt skiter på mig av, men det får jag väl ta. Bara skönt med tystnaden innan de små tokstollarna kommer hem och skriker sig harmynta.
-
Veckan som varit har jag inte gjort mycket alls. Har mest tänkt på flytten och allt därtill.
Legat i lägenheten och sett på tvn, ibland en hel dag utan att kliva upp. Och ja, man får göra så när man är arbetslös. Jag tänker njuta av det tills den dagen kommer då jag måste kliva upp vid 7, som alla andra dödliga. Den dagen, den sorgen. Latare människa är det svårt att få tag i.
-
Helgen har varit fullspäckad med en massa tok bara. Började i torsdags av att mina galnaste vänner Anton o Björn ville ha lite skjuts. Slutade på krogen med det starkaste i alkoholväg i handen. Efter denna är lite småsvart vad som riktigt hände men jag, nea och lina hade lite äventyr där på natten. Tjyvstartade strömmingsleken där.
Dagen efter var det som ett ludd i min skalle. Eller mer som ett elakt troll som byggde koja där inne. Bakfylla är något som jag inte är helt van med så denna fredagmorgon trodde jag att det var slut med mina dagar på denna jord. Efter mycket om och men vaknade jag till liv och tog mig ut till det kända Näset. Där får man som vanligt allt i matväg, vilket ligger mycket högt upp på min lista. Favoritstället till förfest och bakisdagar.
Väl där blev det förtäring igen, och rätt som det var så är huset fullproppat med smågrabbar som gör en lite nostalgisk.Men det gillar vi! Runt 11 bar det av in till staden, där det var förvånadsvärt lite folk.
Det var även lite svart där igen.

Lördagsmorgon och förmiddag tillbringades i Näset igen, i tystnad. Eller ja, efter att Lp kört alla sjuka kommentarer som fanns i hela världen ungfär. Mycket underhållande grabb det där!
Senare på dagen tog jag mig till Vägbro, som jag också trivs mycket i. Där hade Ökan en liten fest, med mycket folk som man inte sett på länge. Gick otroligt segt att komma igång eftersom det nu var inne på dag 3 i slithet. Men kvällen slutade som vanligt med mycket skratt och tokande. Vet inte riktigt när det bar av till leken, men det var säkert runt 11 snåret där också. Denna kväll gick jag in på tältet till och med. Kvällen innan hann jag inte ens med det.
Där kan jag inte påstå att det var kul, så jag och Emma drog iväg för lite nattmat rätt tidigt. Ketchup med strips som jag alltid gillar!

Så nu har jag berättat en massa om vad som har hänt, i minsta detalj, som Sickan skulle ha sagt.
Kan inte riktigt säga vilken av dagarna som bäst, allt var bra på olika sätt. Hann med att vara med alla mina olika vänner och det är ett stort plus. Ja, det var en helg som man sent kommer att glömma med andra ord.
Trivs också med saker som hänt, hemliga saker.
-
Imorgon då? Ja, då blir det nog ingenting roligt alls. Måste ligga och vila upp mig ett par dagar nu innan helgens slitdjur försvunnit. Så om ni vill ha tag i mig så finns jag förmodligen i soffan framflr en film. Lite småtråkig nu för tiden, men ingen annan är så mycket roligare med jobb hit och dit, så det gör inget.
Just nu skulle det bara sitta fint att dra utomlands och leva. Det är något jag ser fram emot Adam!

Nej, nu har jag skrivit så det räcker för en kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0