.



Alla strider i livet kan lära oss något - även de strider vi förlorar.
Om du är en god krigare kommer du inte att anklaga dig för
nederlagen - men du kommer inte heller att göra om misstagen.

- Paulo Coelho


Är det inte konstigt att en person, som inte kommer från samma bakgrund,
samma land, eller ens är av samma kön kan ordagrannt beskriva ens känslor?
Av hans framgångar att döma så kan jag inte vara ensam att ha den här uppfattningen.
Årets hitills bästa köp har utan tvekan varit årskalendern som han kom ut med.
Glada färger, kloka ord och fina bilder. Inspirerar verkligen till fantasi & poesi.


Kvällen fortsätter med två röda ögon.
Inte av någon annan anledning än att
de är trötta. Men nog hinns det med ett
till inlägg innan det är dags för sängen.
Vet att min vän tycker att det är skoj när
det finns många nya inlägg att läsa.


Och med samma vän i tanken..
Sitter i skrivande stund och bara flinar.
Det är inte på grund av någonting som jag själv åstadkommit eller som ens angår mig.
Jag bara speglar mig i solen av denne vän som just nu går genom en ljuvlig känsla.
Ni vet, när en person ler upptill en upplevelse, och man nästan kan känna den i luften?
Just så är det ! Med den tanken stängs datorn ned för natten.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0