.


Här kommer stugan


Nu i veckan flyttade vi över lekstugan (som jag tjatat om så mycket)
Ludde var supersnäll och tog hem traktorn och hjälpte oss. Det gick förvånadsvärt bra. Trodde nog att det skulle bli både lårkakor & klämda tummar. Så nu står den fint på gården, ser ut som den alltid stått där.

Jag (läs: fredrik) har satt upp lite hyllor. Jag (läs:jag) har putsat och målat inne. Både väggar/tak/golv. Det fick fortsätta att vara i ljusblått som innan. Skillnaden blev det mörkare golvet. Nu ska vi såga till en förlängning av diskhon, så är allt klart som ska sättas fast på väggarna. Det enda som fattas nu är något litet bord samt stolar/soffa. Ska jag leta efter på loppisar var det tänkt. Skulle från början ha en säng där inne, men kom fram till att det vore enklare att ha en resesäng och använda vid behov. Tar sådan plats.

Insidan knäpper jag på när det är klart.


Såg rätt skoj ut när de kom



Ovanför häcken



Endast en knäckt gren behövdes
offras under dagen



Titta!
Jag tycker att platsen blev perfekt.
vad tycker ni?



Pappa & Eyvind hjälpte också till



Skillnad med det mörka.
Hittade trälacken bland alla saker
som Böna lämnar efter sig






Kommentarer
Postat av: Farmor

Tror nog att stugan trivs där...och blir använd igen! (Kommer du ihåg det stackars tomma huset i Dunderklumpen?)

2011-05-29 @ 23:53:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0