.


Hemma just nu


Köpte två ljus idag. Ett vanligt och ett block. Det långa ljuset är på tok för långt just nu, därför eldar vi det bara vi två så är det fint till det kommer främmande :) Lila är en fin färg som jag precis kommit att uppskatta mer. Fatet fick jag av svärmor och som tillhört Fredriks mormor eller farmor. Vi minns inte riktigt.



Har länge tyckt att mina tidningar legat och samlat damm på nattbordet mellan läsningarna, men idag hittade jag en trevlig tidninghållare som sattes upp på sin sida av sängen. Perfekt!



Och här ser det ut som skit. Hatar verkligen att sladdar syns. Och överallt i denna kåk så snubblar man på dem. Detta ska tas tag i så fort skottning av tak och badrumsmöbler är klara. Har till och med lister som ska sättas upp för att gömma dem. Men det är ännu ett projekt som legat vilande i hundra år. Taklisterna till sovrummen liggen fortfarande omålade i garaget..



Satte för ett tag sedan upp en vanlig Lack-hylla i samma färg som sängen, men jag är fortfarande inte säker på vad jag vill ha där. Försöker förgäves hitta två rostiga bokstäver. Ett A och ett F på varsin sida. Tror det skulle bli snyggt. Frågan är hur mycket denna hylla kommer att synas när väl vi fått upp sänghimmlen. ÄNNU ett projekt som väntat länge.



Men ja, det är väl såhär med att ha hus.. det finns så myket som går före hela tiden. Oftast grymt tråkiga saker som att skotta osv. Aja, nu ska jag trots allt vara mammaledig i alla fall 3 månader, och då ska jag väl ändå lyckas fixa lite själv. Synd att det inte finns lika mycket pengar att göra saker för bara :/ 25K i månaden på Triss, JA TACK!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0