.


Är det något att ha?


Använder fortfarande Mattas gamla telefon efter att min andra pajjade för Andra gången nu för ett tag sen. Så nu börjar det bli dags att skaffa sig en ny känner jag. Har haft Halebop i stort sätt sen jag fick min första telefon för ett X antal år sedan, och jag har inget att klaga på så länge. Så nu är det frågan om man ska skaffa sig ett Halebop-abonnemang och få en mobil med? Gillar den där nya iPhone, men frågan är om det är något att ha?

Ni som har liknande.. Kommentera jättegärna




Verkar som att många är nöjda med den, så man kanske ska göra sig ett försök? Kanske att jag följer med mamma & Tony till Valbo på lördag, och då kan man traska in på Madiamarkt och höra lite mer med dem.

Idag har det snöat, och jag har plumsat och blivit blöt. Men så går det när man är för snål för att köpa sig ett par riktiga vinterskor. 300-kronors från DinSko duger faktiskt inte om man vill vara ute i snön i mer än 10 minuter. Fast så får det bli den här vintern, för det finns viktigare saker att prioritera för tillfället.

Hur som helst så åkte jag in till staden runt halv 3, gick in på arbetsförmedlingen för att göra en uppföljning. Är egentligen inte förrän på fredag som det ska göras, men jag passade på när jag ändå var inne i stan. Var från början meningen att vi skulle åka till Dalarna för att kolla på en bil då, men nu var det redan såld när Fredde ringde :/ Så vi fortsätter att leta. Audi står högst upp på min lista i alla fall.

Efter det pappret var klart så var det barnmorskan som gällde. Vet inte vad det är, men jag tycker på något sätt att det är mysigt där inne, främst i väntrummet. Kanske beror på att det för tankarna till att det för varje gång är närmare att vi får träffa den lille? Eller att man får höra på lilla hjärtat? Någonting är det som får en att bli lugn och glad.

Allt såg bra ut även denna gång, och det växer som det ska. Idag kände hon tydligt hur huvudet låg, och den blev lite sur när hon skulle hålla på att grejja :) Vilding! Hörde tydligen fel förra gången jag vägde mig, för NU hade jag gått upp sammanlagt 7 kilo. Det är ju i stort sätt ingenting. Så nu lär det smälla till de här sista 2 månaderna.

Imorgon ska jag vara barnvakt åt den lille Liam igen som det lät. De dumpar av honom här, sen får de hämta honom när det passar. Lite roligt att få lite liv här hemma, istället för att sitta själv med tvn hela dagen. Och ingen bil har jag heller, så då kan det vara fint att ha lite att göra hemma. Och då kan mamma & pappa hans ta hand om julklapparna i sin egen tid och takt :)

Ikväll sitter Fredrik och tittar på fotboll, och jag roar mig bäst som går med datorn. Borde kanske göra något mer flitigt, som att plugga till ett exempel? Ja, det borde jag göra.. Har i alla fall gjort en sockerkaka. Tog ett sånt där "tillsätt vatten"- fuskpaket som jag spetsade med lite kakao, för färgens skull.



Fick detta julkort i brevlådan idag.
Mathilda & Puttes vovve RAZZ,
världens ful-sötaste hund




Citron/Hallon/Kakao-sockerkaka. Knäppt?
Gott blev det i alla fall :)











Kommentarer
Postat av: Malin

Du borde verkligen köpa en iphone, dom är värda pengarna!

2009-12-16 @ 22:31:44
URL: http://maaalinlarsson.blogg.se/
Postat av: Sara

Kanske smartare att skaffa en stabil inkomst innan du sätter upp dig på abonemang? tycker jag då..

2009-12-17 @ 03:25:28
Postat av: sandra

Jag rekommenderar verkligen Iphone, trodde verkligen inte jag skulle bli nöjd med den men är faktiskt värt varenda krona tycker jag!

2009-12-17 @ 16:12:32
URL: http://sandraosth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0