Orolig

                    
Och här sitter jag svintrött med en huvudvärk som dunkar mot tinningen.
Varför?
Jo för att Matta är ute på afterwork med jobbarvännerna. "Jaha?", kanske ni tänker nu, men jag kan inte låta bli att vara orolig. Klockan börjar gå mot halv 2 och hon ska upp imorgon och jobba. Vanligtvis brukar hon vara mycket noga med att somna innan 22, och nu är hon ute så här länge.
Fick det senaste messet innan 22, och då sa hon att det skulle bli sent, men ändå inte så här sent va? Fy, jag blir så rädd att det ska hända snuttan någonting här i storstaden. Man hör på radio och tv att det händer saker överallt. Kollade senast ikväll på Efterlyst och det gjorde inte saken bättre. Inte heller att jag vet att hon dricker.
Inget svar på mobilen!!!
Så ja, jag vet att jag låter som en mamma, men det är inte mer än rätt sånna här tillfällen. Hoppas bara hon ringer snart. Börjar bli jättetrött så det det blev tvunget att sätta mig och skriva för att hålla de små blå öppna.
-
Imorgon åker jag till Söderhamn i alla fall. Pallade inte trycket av att sitta här hemma ensammen en hel helg helt enkelt. Så nu snålåker jag både upp och ned över helgen. Sitter hellre hemma hos mamma och myser än här i ensamheten. Sen kommer Mickelsson också hem, så det blir nog en myskväll med henne, vilket ska bli mycket roligt! Tjatigt när man bor så långt ifrån varandra nu för tiden. Men det är skönt med mitt umgänge, eftersom vi har som en tyst bestämmelse mellan varandra. Alla vet att det helt enkelt inte Går att hålla jättebra kontakt om man inte vill ringa och tjata om samma saker varje dag. Det blir såklart så att man inte har något gemensamt att prata om eftersom man inte ses något. Fungerar kanske ett tag, men inte när det börjar gå över 1-2 år. Därför gör vi på det enkla sättet att vi hörs sällan och ses när vi har tid helt enkelt. Det blir inget tjat om "ååh, jag är så dålig att höra av mig, har haft så mycket att göra & jag ringer dig". Mycket bullshit rakt ut sagt! Man har bara inget att prata om. 
Men inte är vi något mindre vänner bara för det.Vi ses när det går och då brukar det oftast vara lika roligt som om vi setts varje dag innan. Det är skönt att kunna göra så med sina närmsta. Blir inget tjaffs och missförstånd.

        


Ja, i alla fall så åker jag hem imorgon och det blir tre kvällar. En mammakväll, en Emmakväll och den tredje får jag se vad som händer. Kanske en till mammakväll, haha =) Pratade med en bekant ikväll som jag berättade för att jag skulle hem. "Förstod det", fick jag till svar. Haha, kan inte så mycket mer än att hålla med. Var kaxig som få i det förra inlägget om att jag "måste ju kunna stanna här i över en vecka", men tji fick jag. Hemlängtan tog över tillslut och jag längtar redan till morgondagen. Vilken liten blöding..

Nu är klockan halv 2 i alla fall och jag börjar fundera på att väcka Ökan och prata med henne. Klarar inte av att vara så här orolig.. ÅH! Kanske bara är nojjig nu, men vafan...

                                                                          

                                                 
(  Som de här bilderna känner jag mig just nu.. Galet orolig =/   )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0