.


Storfiskaren !


I fredags var Fredde och Anton ute på sjön.
Själv jobbade jag fram till kl 22, så när man väl var hemma så gick jag och la mig. Vaknade till någon gång senare och kunde inte förstå vad Fredde höll på med utanför. Sprang fram och tillbaka. Trodde att han var dyng (att de tagit med sig flaska på sjön).

På morgon efter när jag skulle upp och jobba igen så låg det en lapp där det stod "Kolla mig" & med en pil på kameran. Dessa bilder fick jag då se. Fredrik hade kämpat upp en storgädda på strax över 11,5 kg som de senare höll på att rensa här utanför.

Det var väl skoj, men personligen skulle jag aldrig våga dra upp något dylikt i båten tror jag. En sån där bjässe hugger ju av både fingrar och tår.


Gäddan gjorde en snyggare
min än Fredrik :)



Posar med dosan



Mysigt gap





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0