.


Skit-medicin 


Nu är lill-gumman sjuk igen. Denna gång är det bara feber i alla fall som tur är. Hörde ett rykte om att det går vattkoppor på dagis, så nu blir hon nog hemma ett bra tag. Men det är väl oundvikligt egentligen.. Tur att både jag och Fredde haft det. 

Idag började vi dagen med att traska förbi Marmaskogen och tillbaka. Det är skoj att se hur folk plockar fram mer och mer vår/trädgårds-prylar ut bodarna. Idag kikade jag mest på vad alla andra gjort med sina lekstugor. Nu längtar jag tills Mollie kan flyttas hit! :) Efter åkte vi in och mötte upp mamma och vi fikade lite. Jag fick åka iväg ett tag för att gå på en värdelös handlingsplan på arbetsförmedlingen. Ganska onödig med tanke på att jag redan har en. Men aja, hellre åka dit än att krångla med Försäkringskassan. Apoteket sen för att köpa skitmedicin.. Förstoppad är bara förnamnet här.. Verkligen inte det roligaste! Men nu är boten hemma i skåpet i alla fall :)


I brist av Photoshop. Paint duger.. inte
Lite planering av lekstugan
 



Resten av kvällen har spenderats i källaren/garaget. Dammsög och gjorde ren bilen, och medan Fredrik tvättade utsidan av den så passade jag på att göra lite fint i "mellanrummet". Ordnade till i hyllorna och sopade upp lite skit från golvet. Höll på i ca 1 timme, men det ser fortfarande lite skitigt ut. DÅ är det oreda.. Men nu är vi lite närmare någon slags ordning.

Nu ska jag gå på bandet en timme var det tänkt. Är otroligt sugen på något gott, och då är det alltid bra att ställa sig på bandet. Annars är det väldigt lätt att gå och smyga i sig någonting. Den här gången ska jag inte hålla på att nojja så mycket om vikten. Vet inte ens vad jag startade på denna gång. Men äntligen har jag börjar känna lite skillnad på tex byxor. Ljuvligt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0