.


Fynda

Att fynda är något som ger mig extra lycka i livet.
Igår åkte jag in till stan med mamma och vi gick på den nya bukiken uppe i det gamla färghuset vid berget. Hon har öppnat en barn-butik där det säljs skor/kläder och lite mer småsaker. Jag blev förvånad hur mycket fint hon hade. Köpte en massa långärmade tröjor åt Mollie som såg som nya ut. Behövs verkligen en del ombyten nu när hon börjat dagis.

Hur som helst så hittade jag även en fotölj. Miniatyr av dem som finns på Ikea. Den var lite gnagd i kanterna, så jag tog hem den och klädde om den i ett jättefint tyg som jag köpt på Tradera för länge sen. Blev tokbra, och den kommer passa riktigt bra i våran nya hörna i vardagsrummet som ska fixas. Jag själv ska köpa en liknande fotöj, fast i större storlek till mig. Ska bli en läs/plugg- hörna. Ja, ni hörde rätt.. Om det går bra och jag trivs med det hela, så ska jag hoppa på en undersköterska-utbildning som arbetsförmedlingen skaffat tillsammans med bland annat CFL osv. Jag ska gå på en 3-4 veckors prövotid för att se om jag trivs först. Och att få den möjligheten är ju super.


Tråkig klädsel





Älskar det här tyget!




I alla fall så håller jag på att kika runt efter både mysiga saker till hörnan och en bra bokhylla/vitrinskåp som ska stå där. Finns mycket på Blocket, som bara är att måla om. Om ni har någon gammal som bara står, så hojta till! :)

Idag har Mollie haft sitt 4:e kalas, så nu är det klart! :)
Bara Lillemor & Eyvind kvar, men de klarar sig med fika & kaffe. Tål inte att se på någon mer tårta nu.. Less! Just för tillfället sitter Fredrik & Liam och spelar tv-spel, och Mollan kryper/går runt bordet och snackar. Hon har förresten gått en riktigt lång bit idag. Har även blivit lite tuffare, och släpper taget själv för att gå omkring. Hon tog nyss en promenad från datorn och förbi köket. Både jag och Fredde fick en liten tår i ögat ;)



Kommentarer
Postat av: Farmor

Men nu händer det grejer!! Kul. Men E har magsjuka....

2011-03-20 @ 13:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0