.



Kära trädgård


Är det inte härligt när de varma sommarkvällarna smyger sig på och blommorna är fina runt alla hörn? Den här tiden älskar jag. Några fler som älskar sommaren är myggorna. Att de hellre äter blod än tittar på blommor gör att vi inte kommer så bra överrens.


Det blir fina buketter av alla perenna




Idag har jag jobbat (städ). Efter så åkte jag, Mollan & svärmor till Håkes och handlade lite. Varför är det så att när man lyckats sätta av lite pengar till blommor, så hittar man ingenting? Blir dumsnål måste vara svaret. Men jag köpte i alla fall hem 2 st krukor & 3 blommor. En dhalia och två som jag inte minns vad de heter. 10:-st kostade de i alla fall. Klipp :)


Fredrik hjälpte mig att fixa till stocken



Sen målade jag & ställde blommor
på den. Gratis och fint :)



Bollarna & krukan fick jag av Fredde när
vi var på Dollar & Dalian köpte jag idag





Efter har vi mest käkat mat och just nu sitter jag ensam eftersom Fredde drog till en vän och spelade tvspel. Då kommer ; "Äääälskling, jo jag tänkteeee" fram. Precis som när jag vill göra/köpa något :) Haha! Sneglar på Lotta på Liseberg medan jag kollar lite bloggar. Nathalie kom just upp med deras baby-monitor som jag strax ska försöka mig förstå. Hoppas att den fungerar som den ska så att man kan vara ute i den fina trädgården utan att vara orolig att Mollie vaknar med mardrömmar. (vilket hon gör ofta nu för tiden)

Imorgon är jag ledig fram till 13. Då ska jag in till stan och kika efter något fint att ha på mig på midsommar. Idag kom barnbidraget så Mollan ska också få något extra fint :) Finns så himla fina sommarklänningar till småtjejer. Synd att det inte är sommarväder bara. Eller jo, det är det väl egentligen. Svenskt sommarväder.


Clematisen fick jag i födelsedagspresent
av pappa. Skulle ha satt den i jorden för
länge sen egentligen. Får sitta på lekstugan
så fort den är färdigmålad. Blir nog finfint




Blir mycket plommon i år



Kom och hämta rabarber !
Vi använder de inte



Sluta larva er nu ;)







Kommentarer
Postat av: Millan

Jag tar gärna hand om ALLA rabarber som ni inte vill ha....äääälskar rabarberkräm, paj och saft. Kram// Millan

2011-06-25 @ 03:29:59
URL: http://segeraker.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0