.


Nyfikna Marmabor


Efter att jag hämtat Mollie från dagis idag så traskade vi ned till lekparken. Först susade Söderhamns Larm förbi, och sen kom det en drös med brandbilar. Precis bakom dem kom Mörten i full fart. SHIT, nu brinner det hos någon!.. var såklart min tanke, men det var lugna puckar. Har läst lite på LarmSöderhamn och det var tydligen en yta på 100*100meter som det brann på. Men stugorna hade klarat sig på bara några meters avstånd. Såg ut att vara grillning som orsakat det. Såna här gånger är det skönt att det "bara" var skogen som skadades.

Annars så har jag varit inne i stan idag. Fixat papper, beställt paviljong på Jysk & handlat. Var rätt skönt att handla själv en gång måste jag erkänna. Det gick snabbt och jag fick stå och titta på saker utan att mina två hjärtan står och stressar ;)

Hemma har vi fortsatt med staketet. Till och med jag får hjälpa till lite, hehe. Med det här vädret så vill man gärna hålla på och pyssla ute i trädgården. Ofta tänker jag på hur bra det skulle ha varit om vi flyttat in i huset innan Mollie kom till världen. Om det mesta redan skulle ha varit på plats. För som det är nu så tar allt detta byggande/renoveringar tid med vår lilla goding. Men så länge staketet är klart här så är resten enklare. Just nu går det inte att släppa henne med blicken eftersom hon i andra sekunden är ute i vägen.

Imorgon jobbar jag kväll, så under dagen ska jag ta och ta tag i lekstugan igen. Endast grundning är gjord på den, så nu måste jag sätta lite fart. Har redan en massa andra projekt på gång som jag vill angagera mig i. Men just nu väntar vi mest på att skattepengarna ska komma. De kommer att spenderas på paviljongen, utemöbler, plank & målarfärg. Bara skojsiga saker med andra ord :)


Mörten gillar brandmän



Den här lilla var gölli



Farmor & Eyvind var också nyfikna



Staketbygge



Mollie med sin nya Bobby-bil
som jag berättade om igår



Under altanen har vi ett fult & trist
hörn med en trasig ljugarbänk.
Här ska jag fixa ordning snart.



Här får ni en liten ledtråd..
Bild lånad från Styleroom



Köpte detta knäckebröd idag..
endast för att påsen var så söt :)





Kommentarer
Postat av: nathalie

JA VET JA VET JA VET vad det ska bli i hörnet där! ;) blink

2011-06-08 @ 08:46:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0