.


Början av "ledighet"


Eller?

Fredriks ledighet har knappt börjat och allt känns redan superstressigt. Vi ska hinna med staket, sjösätta båt, äta med två sidor av familjen och mellan där så ska jag jobba. Fast jag ska inte klaga för jag har bara  fredagen som jag jobbar till 15.30, annars så är det vara 07-11 som gäller. Såna småtimmar gör ingenting alls, för då har vi oftast inte ens kommit igång här hemma. Jag var nämligen helt hundra på att jag skulle få en jäkla massa kvällar. Tur :)

Idag har jag först åkt in till stan och gjort ultraljud. Inte på en bebis, utan på ALLA min bebisar. Stenarna som låg i min galla. Mmmm tänker kanske ni? Ja, vi får se hur det hela slutar. Nu har jag på något vid redan lärt mig hur man lättast undviker att det ska göra ont. Men så kan man inte hålla på hur länge som helst. Ska kunna leka på golvet med Mollan utan att få ont i magen.

Annars så har jag målat lite mer på lekstugan. Upptäcker att det kommer gå väldigt mycket mer färg än vad vi trodde. Men nu börjar man kunna gissa sig till hur det kommer att se ut. Lite i alla fall. Hann även med en sväng till Erikshjälpen där jag & svärmor hittade en massa saker till Mollie. Blev bortskämd då hon betalade hela kalaset :)  Mörten kom hit senare och åt mat och sen lekte vi ute en sväng innan det var dags för Mollie att hoppa i säng. Jag satte mig sen och målade två loppisfynd medan Danne & Fredrik spelade tvspel, vilket de fortfarande gör. Jag själv funderar på om jag ska dra igång någon film själv. Någon fjantfilm måste man väl ha :)


Hittade en gunga för 35:-
Den fick sitta i äppelträdet



Första strykningen klar. Ser tunt ut pga av att det ska
vara så. Fick blanda i mycket lacknafta för att det vita
ska tränga sig in i slamfärgen. De nästa två kommer bli
bättre. Det lutar åt att snickerierna blir ljusgula i alla fall.



En gammal hushålls-hållare målade jag vit och
kommer att användas som bokhylla i stugan






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0