.


Lekstuga


Nu för tiden så är det sällan att jag bloggar. Jag vet inte varför riktigt. Har ingen ork. Sen kan det ha att göra att Photoshop slutat att fungera och att jag inte kan göra bilderna som jag vill. Vägrar att lägga ut en obehandlad bild. Denna vecka har det inte hänt mycket. Jag har tagit en vecka ledigt från träningen, då jag kännt en otroligt missnöjd känsla över allt egentligen. Trist utan pengar, utan värme, utan jobb & bara en enorm längtan till varmare tider.

I veckan har jag istället lyxat med att gå på loppisar runt om i stan och letat efter nya fynd. Just nu är jag på jakt efter olika trähyllor/skåp m.m. I sommar ska vi nämligen ställa en lekstuga på gården, och den ska ha något slags kök. Så precis som när vi skulle flytta till huset så börjar jag samla i tid och köpa saker så att inte allt kommer på samma månad. Och att köpa på loppisar för några ynka kronor och sen måla dem, sparar jag mycket pengar och sen är det roligt att göra allt själv också.


Vi skulle kunna ta lekstugan som står nere hos Eyvind som de fixade åt mig för 10 år sen, men eftersom den stått där i 10 år som sagt så kan den vara lite sliten. Funderar därför på att köpa en ny som vi kan göra som vi vill med. Finns ett jättebra ställe i Ockelbo som gör dem på beställning och man kan välja utförandet själv. Den som jag spanat in är 5,1 m2 och är byggd med altanen på långsidan, som jag helst vill ha. 11.000:- kostar dem, så det blir ingen billig stuga.. Men ska man titta på den i kanske 15 år, så kanske det kan vara värt det? Så ni förstår kanske varförjag redan börjat spara till tillbehören? :)




Och idag blir det lite mer letande. Inte på loppis denna gång, utan på Rusta och Albert&Herbert. Min vän Sandra Bröst kommer ut med bussen och sen ska vi bege oss till Bollnäs. Inte av någon annan anledningen än att hitta på något en löningsfredag. Innan jag fick barn så trodde jag aldrig att något kunde kännas så bra som att köpa kläder till sig själv. Men det har ändras och det finns ingen bättre känsla än när man hittar något riktigt fint eller roligt till Mollie. En hylla till lekstugan känns bättre än att köpa nya jeans :) Nya kläder är överskattat. I alla fall när man bor i Marma och ändå skitar ner dem på en gång, hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0