.


23 bast


Idag fyller gammelmorsan 23 bast.
Känns väl ingenting.. varken bra eller dåligt. Någon slags ångest är det inte i alla fall. Den kommer väl kanske inte förrän 30strecket första gången tänker jag.

Dagen började med en promenad upp på dagis med Mollan. Hon grinade när jag gick därifrån, vilket inte var så skoj.. :/ Men enligt dem så är hon tok-glad hela dagarna så jag antar att det går bra sen. Traskade hem och såg på vägen pappa & farmor som höll på i trädgården vid gula huset. Snicksnackade lite med dem innan jag fortsatte upp till mig. Där fixade jag lunch och lite jordgubbar som jag packade i min nya och fina trehjulade cykel.

 






Strax efter kom de från det nya katt-hemmet ute i Östansjö. (Bill & Bull) Hämtade en av tvättmaskinerna som Böna hade lämnat här. Eftersom vi ändå inte hade användning för den, så kan de små hemlösa katterna få lite nytvättade filtar osv istället. Efter de bubbat ut den klumpen så drog jag ner till gula huset, där vi satte oss och åt på verandan. Jäsigt i vårsolen!

Eftersom klockan bara var 11 när jag kom hem så spenderades resten av tiden ute med dylikt i trädgården. Har hunnit fixa ordning hela rosenbusken som låg över hela marken som ett slakt. Efter mycket svärande (taggar) så sitter den nu fint uppe på spaljen. Nu håller jag tummarna på att den svarar bra på beskärningarna.

Efter hämtning av Mollan så blev det lite pyssel inne tills Fredde kom hem, och strax därefter kom släkten för firande. Fikade lite, och satte oss sedan ute på verandan. Riktigt härligt att den nu kan användas igen efter alla kalla vintermånader. Där kommer vi troligen sitta på lördag också. Kanske inte ens infravärmen behövs om det fylls med ljus och människor? Återstår att se.





Hur som haver så har jag haft en riktigt skön och bra födelsedag!
Fått vara ute och poat, fikat gott, tagit det lugnt och fått en massa roliga saker av min familj. Fina prylar, fina blommor & nödvändiga pengar :) Säga vad man vill, men det är fortfarande roligt att få presenter, hehe.









Imorgon lämnar jag Mollan på dagis igen, och sen åker jag hem och pysslar lite till. Men skulle det bli tok-snö imorgon? Det hoppas jag verkligen inte!! De här förmiddagarna jag fåt ute i trädgården är så jäkla underbara nu. Orkar inte med en massa kräkig snö.. I alla fall så åker jag och pappa till Sandarne och kikar på lite blommor. Har lite planer på vad jag ska fixa på framsidan här.

Just nu är jag väldigt trött efter dagens alla äventyr. Ska bara skriva klart detta inlägg, sen får det vara natta. Läser bok tills jag somnar. Någon som jag också längtat efter att få göra. Som också Fredrik sa här om dagen, så blir allt bara lättare med tiden här. Mollie är så lätt att ha att göra med och sover perfekt. Det finns så mycket fritid så att man inte riktigt vet vad man ska göra med den. Men jag klagar inte :)


Kommentarer
Postat av: Millan

Grattis på födelsedagen, vilken kanondag du fick! (Vad har hänt m texten på bloggen, den är ju alldeles f**ed up i de gamla inläggen och länkarna?!) Kram// Millan

2011-04-06 @ 23:09:13
URL: http://segeraker.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0