.



Vilken Soppa !


Idag har jag varit hemma från jobbet. Haft feber i 2 dagar och pinat mig genom, men idag kände jag att det fick vara nog. Har därför sovit ut ordentligt och nu ikväll så känns det mycket bättre. Och för att inte hamna efter så har jag satt upp mig för intresse att jobba på söndag. Vill ju inte gå miste om peningar nu till julmånaderna.


I alla fall så kände jag medan jag tröck i mig chips i truten idag att det får vara NOCK! Det är fan inte sant vad jag lagt på mig.. och det är verkligen överallt också.. 10 kg tyngre sedan jag träffade Fredrik. Och ja.. jag vet att jag burit barn där mellan, men nu är hon snart 8 månader, så nu borde det mesta vara som vanligt igen. Kan inte köra på den ursäkten längre, haha :) Så nu hade jag tänkt prova på en ny metod. Sopp-diet i 7 dagar. Efter de 7 dagarna ska jag känna efter lite vad jag känner för. Det som Nathalie provade verkar mycket effektivt och bra.

Ska försöka uppdatera lite om hur veckan går här.. Förhoppningsvis är det inte så mycket som ska fixas innan helgen här. Tvätten blev klar idag och likaså storhandlandet. Ska som sagt försöka skriva :)


Nathalie före

Rund och go förra Halloween om
jag inte minns helt fel





Och efter ett år.

Vilken pangbrud! :)




Och för er som undrar så lyckades hon genom att följa LCHF-dieten.
Om man har självdiciplin så går det ju :)




Kopierade lite från nätet :


Om du har valt att följa en LCHF diet så ät normala portioner tre gånger per dag av mat som är tillåten. Gå inte och var hungrig. Behöver du äta mer så gör det, men endast av mat som är tillåten. Se listan nedan.
    Följande är tillåtet att äta om man följer en LCHF-kost:
  • Fet frukt (Avokado och kokosfett).
  • Fett (Riktigt Smör och Bregott)
  • Fisk och skaldjur (Gärna feta fisktyper tex lax).
  • Fågel (kyckling eller kalkon.)
  • Grönsaker (Sparris, broccoli, Squash, aubergine, oliver
  • Kål (Blomkål, vitkål, brysselkål eller grönkål).
  • Kött (Lamm, vilt, gris och nötkött).
  • Matolja (Olivolja eller rapsolja).
  • Mejeriprodukter (Grädde, Cremé fraiche, yoghurt, vanlig och grekisk/turkisk, mjölk och fil).
  • Ost, (Gärna feta ostar, Philadelphia, Haloumi, Feta, Mozzarella eller keso).
  • Spenat, svamp, gurka och all sorts grönsallad).
  • Ägg (I alla former).
    Undvik att äta följande om du följer en LCHF-kost:
  • Charkvaror (Korv och alla typer som innehåller tillsatser som innehåller kolhydrater).
  • Frukt.
  • Kolhydrater i form av ris, majs, couscous eller bulgur.
  • Margarin (Alla typer).
  • Matolja (Majsolja,jordnötsolja, sojaolja och solrosolja).
  • Rotfrukter, (Potatis, pommes frites, kålrot, rödbeta etc).
  • Socker (Alla former, vit socker, brunt socker, sirap, honung ,godis etc).
  • spannmålsprodukter (Bröd, pasta och gröt. Även fullkornsprodukter)
  • Sötad mat & dryck (läsk, kakor, kaffebröd etc).
  • Tilltugg (Popcorn, chips och alla andra tilltugg som innehåller kolhydrater).
    Man kan äta lite av av nedanstående om man känner att man måste:
  • Alkohol.
  • Bönor och linser.
  • Choklad med hög kakaohalt, 65-70%.
  • Frukt.
  • Nötter, mandel, solrosfrön

 


Kommentarer
Postat av: Millan

Nu förstår inte jag vad du pratar om? Jag skyller fortfarande på att jag har fött barn. ;) Kram på dig gumman och krya på dig.//Millan

2010-10-27 @ 23:46:39
URL: http://segeraker.blogspot.com
Postat av: Farmor

Jag har testat - gott - och funkar!!

2010-10-27 @ 23:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0