.



Halvtid


Ja, halvtid passar mig utmärkt just nu. Det är kallt & mörkt ute så man helst av allt bara skulle vilja vara inne och mysa med Mollie jämt. Men att kliva upp till 8 och jobba fram till lunch ska man inte heller klaga på. Har blivit mycket bättre med morgon-tröttheten nu så då gör det inget. Och det är inget fel på att få mer peningar i månader heller. Så ja, fram tills Mollie börjar på dagis så passar det med halvtid.


Mollie & Morfar




Idag efter jobbet hämtade jag Mollie hos mamma och vi åkte till Barnens hus. Var på jakt efter en pulka åt lillan som vi också hittade. Fick blir en röd. Hittade också den näst sista julklappen där, så det var skönt. Nu är det bara EN kvar och fortfarande är det 3 veckor kvar till jul. Det är ju bara underbart att vara klar i tid!

Vid halv 3 kom mamma ut till oss och det blev en första tur med pulkan. Mollis tyckte att det var skitkul, så det var tur. I alla fall med tanke på att Jag tycker att det är lika kul :) Kommer användas flitigt i vinter. Pappa kom senare över och det blev sockerkaka som jag snodde ihop tidigare.


Kul med pulka !




Igår var ju jag och mamma i Valbo då som jag berättade om i det sista inlägget. Allt gick som smort och det var alldelses lagomt med folk, så att man knappt behövde stå i kö. Hittade en klänning i rätt storlek på första försöket och allt som jag hade tänkt köpa fanns hemma i affärerna. Men på vägen hem så tog turen tvärstopp. Var en mardrömsfärd med en massa krockar och en väntetid i 2 timmar på Hagsta krog. Men man kanske inte ska klaga eftersom man slapp sitta i en kall bil och frysa i alla fall.

Väl hemma så började vi sätta upp köksbänken och stolarna. Blev en massa problem men vi lyckades i alla fall till slut. Och det var värt allt pysslande, för tusan var bra den passade där. Bättre än jag från början trodde faktiskt. Så nu väntar vi bara på badrumsmöblerna, sen är det färdigfixat tills våren. det ska bli underbart skönt!


Före



Efter







Kommentarer
Postat av: Sara

Vart skitbra! :) blir roligt att se resultatet i maj :)



Sjukt söt bild på Mollan även!

2010-12-01 @ 19:28:23
Postat av: Farmor

En sån köks-ö blir det nog här också...helst med stenskiva ovanpå. Behöver yta att baka o bereda mat på...kommer o tittar snart.

2010-12-09 @ 16:41:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0