.



Guinness


I fredags åkte Marma-familjen in till stora staden och åt pizza med mamma & Tony. Efter maten bestämde vi oss för att testa deras nya spel som de köpt. Guinness rekort-spel. Det var en massa blandat man skulle göra. Svara på omöjliga frågor, se snabbast vad en bild föreställde och utmana varandra i helt sjuka saker. Det var nog bland de roligaste spelen jag spelat, trots att man var nykter :) Rekommenderas starkt !



Utmaning 1

Jag och Tony tävlade om vem som kunde slå sig
förs på magen, sen på röven flest ggr
under 1 minut. Jag vann denna gång




Man får inte vara rädd att se ful ut
på kort för att spela detta




Utmaning 2

Jag och Fredrik tävlade om vem som kunde
föra tungan från ena mungipan till den andra
flest ggr under 1 minut. Fredrik vann överlägset




Utmaning 3

Jag och Fredrik tävlade om vem som kunde
balansera en penna i handflatan längst. Fredrik
vann även denna gång





Igår vid halv 7 på morgonen kom svärmor och hämtade Mollie med vagnen. Jag och Fredrik fick sova, och det uppskattades väldigt mycket. Vid 12 var vi upp på benen och traskade över till nya lägenheten. Där hade vi i uppdrag att tvätta/måla alla element. Jag var inte ett dugg duktig på det, och fick dessutom kli-anfall i ansiktet och halsen eftersom det var en massa hundhår överallt där. Så efter kanske en timme så fick jag gå över till Mollie på andra sidan väggen. Efter maten var det tänkt att vi skulle ta det lugnt bara, men då hittade Fredrik ett par fälgar i Iggesund som han ville ha. Så Mollie fick stanna hos farmor & farfar i ännu 2 timmar medan vi åkte och hämtade dem. Fy, det svider när jag tänker på hur mycket de kostade. Att lägga pengar på bil är det tråkigaste som finns.

När vi väl vara hemma så var det meningen att vi skulle få en lugn stund framför filmen, men det ville inte lilla gumman. Hon bestämde sig för att Aldrig bli nöjd, utan skrek rakt genom den. Efter några timmar, klockan kanske var 12, så gick vi och la oss. Vaknade till en gång på natten och sa åt Fredrik att hon var hungrig, men somnade snabbt om. På morgonen, vid 8, så vaknade hon igen. Då antog jag att Fredrik varit uppe under natten med henne, men så var inte fallet. Hon sov otroliga 7 timmar i sträck med andra ord ! Och vad underbart det var! Klockan 8 klev vi upp och åt, och sov ytterligare 3 timmar efter. Idag är vi utvilade med andra ord :)

Idag håller Fredrik på uppe där igen, medan jag får vara hemma eftersom det klias i näsan. Var upp och kikade för ett tag sedan och då höll de på att slipa golv och måla köksluckorna. Det går undan, men är rätt långt från klart. Var också ned i källaren för första gången och där var det FULLT i prylar (som inte puckot hämtar upp). Hur som helst så är källaren uppdelad där nere, så där ska jag göra ett gästrum. Får väl plats en dubbelsäng + någon hylla tänker jag. Det går nog att göra mysigt med lite målarfärg och några gamla trasmattor. Så nu kan folk stanna kvar också, vilket ska bli kul i sommar :)


När plastis kollade bort så haffade
Mollie tag i biran :)




Mormor ville hellre leka med mig än att spela










Kommentarer
Postat av: Peter Lundgren

Kul läsning ! Fina bilder ! hälsa alla !!

2010-03-28 @ 19:30:02
Postat av: farsan

..Verkar skitkul, kan ju tävla när jag flyttat ut till Marmen...har lite idéer till min källare...kanske du vill ha nått liknande...Kram på dig..

2010-03-29 @ 05:42:43
Postat av: Ökan

Gästrum låter greeeejt!!! Boka in mig så snart ni fått ordninh!

2010-03-29 @ 08:11:31
Postat av: Farmor

Tur att man är så gammal så man kan skylla på det om man inte vågar vara med....snygg gummisnodd på Tony

2010-03-29 @ 09:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0