.


Torsk


Fisk-ungen :)





Vår lilla älskling har torsk. Och rejält också.
För er som inte vet redan, så är det en svampinfektion som sätter sig i munnen/gommen/kinderna på mestadels spädbarn. Det är inte farligt, och försvinner oftast av sig självt men det kan göra lite ont i magen på de små.

Mollan har dock mycket, så idag fick jag en lösning som vi ska pensla i munnen 2 ggr/dag i två dagar, och sen gå över till att pensla mineralvatten på det. Då ska det försvinna skapligt snabbt sa barnmorskan.

Hos henne var vi halv 12 idag. Jag åkte själv eftersom Fredrik verkade så trött + att han kanske skulle behöva gå och hjälpa till med lägenheten. Höll inte på att hitta först, eftersom jag aldrig varit på Linden förr (Bergvik), dit vi från och med nu går. Även jag ska byta så jag får gå dit. Just nu har jag husläkare hos Ahström i stan, men de tycker jag är värdelösa, så det passar bra att byta. Plus att det blir bra mycket närmare såhär.

Lillan har i alla fall gått upp till 3.940 och var 52 lång.
Man kan till och med se på henne att hon lagt på hullet, och det kommer nog sluta med att vi får en liten knubbis innan det är klart :) För mat går det i kan jag säga. Hon har också blivit Mycket bättre i magen efter vi bytt mat. Skönt.

Nu är mamma på ingång hit, som ska vara barnvakt i någon timme medan jag åker in till stan och gör lite ärenden. Funderar starkt på att kasta mig in i ett solarium nu när jag får lite tid på mig. Skulle vara fint att få lite färg på sig. Var ett tag sen nu :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0