.



Pyssel


Det är så roligt att köpa någonting riktigt fult och göra det riktigt snyggt!

Som ni alla antagligen vet nu så är loppisfynd bland det roligaste jag vet och därefter kommer att fixa till sakerna jag hittat. Denna månad har det varit fullt upp med alla saker som ska passa till huset. Allt som går att återvinnas hamnar någonstans. Det är så jäkla kul att ha saker som man själv har kämpat ihop. Blir det dåligt så är det bara att kasta.. det är det som är charmen med loppis.. de kostar inte så mycket.




Den här lampskärmen har legat i källare i ett
par år. Nu klädde jag om den med en
spetsgardin som också var ett loppisfynd



Före



Efter



Minns ni den här fula pallen?

 
Den målades vit och kläddes om med ett
gammalt lakan + samma spetsgardin som lampan






Bordet köpte jag samtidigt och hade innan
målningen samma bruna färg som pallen





Igår hittade jag ett påslakan till Mollies säng som
legat längst in i garderoben just för att det var fult.

Satte en spets & broderade ett M på.
Bokstaven blev sned, men det gör inget :)







Och ja, spets är min nya favorit som kanske märks.
Älskar allt som ser gammalt ut, och spetsen passar till ALLT !



Ikväll sitter jag bara och myser på att internet och bloggen för en gångs skull fungerar precis som det ska. I vanliga fall så skulle dessa bilder ovan ta ca 2 timmar att ladda upp, men nu gick det på högst 2 minuter istället. Vi fick nämligen virus här för någon dag sedan, så nu är datorn omformaterad. Tydligen så var det vad som behövdes.


Imorgon ska jag ut på krogen, hör och häpna.
Nathalie, Niklas, Fredrik & jag har skaffat oss barnvakter och ska efter grillning här ut och pröva på krogen efter all denna tid. Varför en onsdag? Jo, för att då är det inte så mycket folk, och för att barnvakter var tillgängliga då. Man tar det man får :) Kul ska det bli i alla fall. Dock inte en repris sen sista april, men en kräka i sängen. Då får jag väl sova på bron, haha.




Kommentarer
Postat av: Farmor

Men va dutti du är! Snyggt! Du ville ha garn...har ringt o letat dig i två dar, idag svarade Pärra!!! Wrong number alltså. Hör av dig igen om vi ska kolla garn.

2010-07-28 @ 00:19:47
Postat av: sandra

Självklart ska jag komma ut och hälsa på :)

Dock jobbar jag hundra procent denna vecka, men från och med nästa vecka går jag ner på 80& så då blir det lättare. Om du inte har nå annat för dej i helgen så får du gärna höra av dig om jag kan komma ut en sväng. har nämligen ingenting planerat då :)

2010-07-28 @ 10:18:00
URL: http://sandraosth.blogg.se/
Postat av: farsan

Snyggiga grejjer du gör...skulle kanske ha försäljning i huset sen !?

2010-07-29 @ 08:05:19
Postat av: Mickis Lindqvist

Shiet vad duktig du är då! Tänk om man kunde vara sådär påhittig och ha orken! För du har helt rätt, det är alltid roligare med saker man "gjort" själv!! =)

2010-07-29 @ 19:53:59
Postat av: Alex

Farmor : Ja, vi får gå ner och kika om det finns nå kul :)



Pappa : Ja, det vore väl något det? :) Nu finns i alla fall möjligheten när väl "snickarboan" kommer i ordning :)



Mickis : Tack, vad snällt ;) Äh, det är bara att hänga på loppisar lite titt som tätt så kommer det tusen idéer :)

2010-07-29 @ 22:31:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0