.



Extraknäck som Morran


Idag ville mamma att jag skulle komma in till stan. Snålåkte med grabbarna in på deras lunch som skulle ätas på flinken idag. Där mötte jag upp mamma och vi fikade lite på Furan. Det enda som ledde till något var att vi kunde kostatera att det inte finns alla hemma hos vissa människor. Det är så tråkigt när man ibland måste ha med sådana att göra. Suck..

Kikade lite på staden innan Tony kom och hämtade oss.
Medan vi väntade på en bekant till dem som skulle mötas upp så tog vi oss en varsin hamburgare på donken. Jag testade den där Nacho-jr, och den var väl helt okej. Näst intill för stark för min smak, men det dög i alla fall.

Åkte sen och handlade, och sen släppte de av mig i Marma igen. Och Äntligen hade min näs-ring kommit efter 2 hela veckor. Den kanske var lite för stor, men det kan bero på att jag är ovan att ha ring där nu. Men jag ska i alla fall ha den i några dagar för att se. Började fundera lite medans jag satte i den..

Ser det "fel" ut att ha en ring i

näsan som nybliven mamma?

Svaret efter ca 3 sekunder :
Nej.. !

Man kan väl inte ändra sitt utseende bara för att andra ska tycka att man ser "respektabel" ut? Jag är trots allt bara 21 år, och jag vill inte gå och se ut som en tråkig mellanklass-morsa resten av livet. Det finns tid för det också. Men inte nu dock.


Och se vad jag hittade på affären uppe vid Furan!
Ett helt set med mumin-koppar. De här vore väl vara något
att samla på! Tyvärr var de rätt dyra, men man får ta
en i taget & kanske önska sig i födelsedagspresent



Och på tal om mumin.. Igen

Skulle inte jag kunna extraknäcka som Morran?
Efter duschen igårkväll så knäppte Fredrik kort på mig.
Lånade hans morgonrock, och såg ut som ett berg.
Tänk er mig.. smygandes i skogen. Ruggigt lik :)



Passade på att göra rent alla percing-smycken också.
Det måste göras så att man inte får infektion i snoken.
Nu har jag nog haft hål överallt, men näsan är det enda
stället som jag tänker behålla. Tycker jag ser naken ut annars



Ikväll blir det väl inte mycket. Fredrik kommer hem om ett tag, men jag tror att han får stå ut med att äta någonting som finns klart. Jag orkar helt enkelt inte göra någon mat idag. Värdelöst tråkigt! Har inköpt lite chips & morötter som ska dippas ikväll. För min del blir det väl morötterna, eftersom jag fått så himla ont i magen efter de senaste gångerna med chips. Aja, nyttigare!

Imorgon ska vi försöka ta oss up runt 9-snåret.
Då ska vi hämta upp Mörten & Malin för att ta oss en trip till Gävle. Denna gång blir det City istället för Valbo, som ska bli trevligt. De hade både bättre Gina & HM där inne nämligen. Enda nackdelen är väl att man måste gå ut eftersom affärerena ligger i olika byggnader. Men jag tror inte att vi blir något länge i alla fall.

Jag ska väl leta något att ha på mig till både Carolines fest & min egen här i helgerna framöver. Såg att det fanns billiga och snygga nya saker på Gina, så dit förs nog fötterna först imorgon. Tur att jag har med mig Malin, för grabbarna är så inte intresserade att kolla & hjälpa mig att hitta något fint :)




Kommentarer
Postat av: Malin

Dom ska ha i slutet av april, den 19. :S

2010-01-29 @ 20:17:07
URL: http://maaalinlarsson.blogg.se/
Postat av: Farmor

Såg kopparna efter jul...trodde att du köpt Morrankoppen där. Helt rätt, värt att samla på. Det är väl Marimekko va, eller Arabia? Så det är kvalitet.

2010-01-29 @ 23:31:40
Postat av: Caroline

Jaa det ör Lilly som ska döpas..



Men ni får väl tjoa till när ni har flyttat och kommit i ordning :)

2010-01-30 @ 12:55:38
URL: http://carolineanderssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0