.



Babyshower / Förfest


Ja, nu har jag bestämt mig. När Fredrik åker upp till fjälls i början av Feb så fixar jag en babyshower/förfest här hemma. Bjuder in alla tjejer som kan ha det trevligt innan krogen :) Ska bli roligt att få träffa alla innan det är dags för skruttan att komma ut.

Kollade genom telefonboken & fejjan, och jag tror jag fick med alla. Om jag inte skickat och ni känner att ni vill komma så hojta till. Det finns plats för fler :)




Just nu har jag suttit ett tag och ringt till Försäkringskassan. Vill vara i god tid med alla lappar och grejjer som ska in, och vill inte få ett glapp med pengar här när hon kommer. Kan väl inte börja sämre än om det skulle krångla direkt. Så nu jäklar ska det fixas till pricka !

Förövrigt.. Radiotjänst kan ta sig i mumin! Underbart att jag ska få betala teleavgift för alla de månaderna jag bodde hos mamma/stockholm här. De ringde till och med när jag bodde där och frågade, men bara för att de inte förstår vad man säger så får jag sitta och punga ut över 3000 kr till dem. Är det inte ljuvligt? Man kan såklart överklaga beslutet, men ska man orka det? Kommer ta både tid och pengar, som jag inte orkar med just nu. Ja, det var mina vinstpengar det.. Jihoo för Radiotjänst!

Näe, nu ska jag inte sura mer över det, och betala som en duktig överkörd svensk som man är. Så kom ihåg det vänner.. Om ni flyttar eller gör någon ändring över huvud taget, så ska ni ringa och säga TILL att ni inte vill betala dubbelt. För det förstår de tydligen inte själva. Ett litet tips sådär..

Idag ska jag inte göra mycket. Sitta här och glöma på allt medans det bara blir mörkare och mörkare ute. Jag ska inte ens byta om från nattlinnet hade jag tänkt. Tvätta, vika tvätt, hänga tvätt & kolla på den när den torkar. Låter som ett fint sätt att spendera dagen tycker jag. Och det är skönt att jag har allt klart för veckan redan. Mat för hela veckan i kylen, tvätten snart klar, godkänt städat & alla papper/ärenden avklarade. Så här i veckan hade jag bara tänkt sitta vid datorn, kolla tv & läsa mina nya böcker. Ljuvliga tider


Lästips : ALLA böcker med Paulo Coelho





Kommentarer
Postat av: Sara

Önskar att jag hade kunnat kommit, men jag får titta hem någon vardag sen i mars och träffa dig och kanske den lilla söta saken ;)

2010-01-13 @ 10:26:33
Postat av: Alex

Ja Sara, du får ju komma när du vill :)

2010-01-13 @ 15:48:59
URL: http://lundgrenalexandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0