.



Nyfiken?





Igår natt fick jag riktigt ont i magen och låg och gnällde hela natten i stort sätt, och imorse när det inte blivit något bättre så bestämde jag mig för att ringa upp till Hudik. Förklarade för dem och de tyckte att jag skulle komma för att ta lite tester. Bättre att kolla än att sitta hemma och vara orolig. Så imorse åkte vi upp vid 8.00.

Väl där fick man vänta en hel del som vanligt, men det var ändå inget som de kunde se direkt som var fel. Men tester gjordes och tydligen är det någon slags infektion jag hade, men det tar ytterligare upp till 5 dagar för svaren att komma. De skulle gissa på ett rejäl urinvägsinfektion eller kanske till och med tarminfektion.

Gjorde och ett ultraljud. Eller ja, egentligen två.
Ett genom "öppningen" så att säga, och ett vanligt på magen. Kollade så att alla väggar & moderkakan var okej, och det var dom. PUST!

Fick då också chansen att se lillen ännu en gång här innan den kommer ut. Lilla handen och ansiktet. Jag försökte spana efter något tecken som kunde visa vad det var för en liten jäkel som låg och sprattlade där inne. Var svårt, så jag frågade lite snällt om läkaren såg. Vågade fråga eftersom han var Betydligt mycket snällare än den andra vi var hos. Han kikade i alla fall runt lite och vi fick också se.


Och det blir eeen....   Flicka !


Jag är faktiskt jätteglad för det. Det hade inte spelat någon roll, men jag måste nog erkänna att jag blev lite extra glad när han sa det. Nu är ju inte det 100% säkert, men ingen av oss tre såg någon nupp +  att han pekade ut läpparna & det är trots allt bara 9 veckor kvar. Så han hade förmodligen rätt :)

Var tråkigt att åka till Hudik, men det slutade bra i alla fall. Nu får jag ta det lugnt tills provsvaren kommer bara så ska det gå bra. Allt är bra med pyran, och det är väl det som spelar någon roll. Och sjukhus är inge roligt, så dit vill jag inte förrän det är dags.. Och med tanke på dags.. Anledningen till att det hela tog så lång tid var att doktorn var tvungen att förlösa fram en liten person till jorden medan vi var där. I väntrummet skreks det till ordentligt ett par gånger, sen fick vi höra små babyskrik i hallen. Gud så härligt! :) Så vi fick oss också en liten aning om hur det hela går till där på samma gång. Såg den lilla familjen ligga i sängen när vi åkte hem. MYS !

Nu längtar jag


Kommentarer
Postat av: sandra

Jamen jag såg väl :) GRATTIS! Guud vad roligt!

Det är bara att dumpa av när du vill, jag är mer än gärna barnvakt. Åhhh så det längtas :)

2010-01-04 @ 17:33:44
URL: http://sandraosth.blogg.se/
Postat av: Marie

ååhh va roligt!! ^^ blev så glad att nån äntligen ska få en flicka, hör alla som får nu bara får pojkar, så de är härligt med lite girlpower ;D Grattis! =)

2010-01-04 @ 18:04:31
Postat av: Ök

Åhh, det ska bli så kul!! Bra att veta innan babyshowern också ;)

2010-01-04 @ 18:57:24
Postat av: Ök

Åhh, det ska bli så kul!! Bra att veta innan babyshowern också ;)

2010-01-04 @ 18:57:39
Postat av: mats

tjoho för tjejjer,kändes tokverkligt efter att jag fått besked från dig...Längtar åsså...Kramar från pappa

2010-01-04 @ 20:53:16
Postat av: Sara

Men jäklar va roligt (: Hon ska bli en äkta kuskare ;)

2010-01-05 @ 01:02:50
Postat av: Fia

Grattis grattis grattis! :)

2010-01-05 @ 12:37:08
URL: http://lagfesten.blogg.se/
Postat av: Caroline

Grattiiiiiiiiisssss stumpaan en liten tjejiisss :)

2010-01-05 @ 19:38:23
URL: http://metrobloggen.se/carolineandersson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0