.

Ojoj..


Det kan hända mycket..
Är en sak som är säker i alla fall.

En tjej på föräldragruppen hade fått något krångel med moderkakan (tror jag att det var), en annan fick snitta idag för att bebben inte ville lägga sig rätt & en tredje fick föda i vecka 29.

Det är jobbigt att höra, trots att man inte känner personerna i fråga så värst/inte alls. Det får en att vakna upp lite mer och förstå att allt verkligen kan hända, och att man aldrig sitter säkert. Som tur är så vet vi redan att det är lugnt för henne att komma ut redan nu, utan några större svårigheter efter, men vi är inte säkra än om det kommer att lyckas den "naturliga" vägen. Ska till BM på onsdag, och då får vi se hur hon ligger i magen. Förhoppningsvis ligger hon med lill-skallen ned och stannar där nu. Annars är det nästan på gränsen att man måste börja planera för vändningsförsök & kanske snitt. Det hoppas jag inte på!

Ja, och idag är det första dagen på vecka 36. Det närmar sig..
För varje dag som går får man mer och mer "kontakt" med henne där inne tycker jag. Hon vaknar när det är något plötsligt ljud, och är mer aktiv när man rör på magen. Igår när jag satt vi datorn fick jag tag i en fot till ett exempel. Hon har fått för sig att trycka ut på magen och hålla kvar där längre tider, och det är alltid roligt att gissa vad det är för något.

Har också börjat undra och fantisera lite om hur hon kommer att se ut. Själv tror jag att hon kommer att vara väldigt lik Fredrik i ansiktet. Hoppas på att det blir en ordentlig blandning så att man får se lite likheter mellan oss båda :)


2,7 kg & 45 cm lång


Idag är det bara en vanlig och tråkig måndag, och jag har inget planerat. Hade egentligen en tid på planeringen på Arbetsförmedlingen. Det var en information om ett företag, som jag antar söker anställda. Men jag ser ingen idé att sitta och få ont i ryggen för att höra om ett företag som jag ändå inte kan söka arbete hos. Så det skippade jag faktiskt. Så resten av dagan blir det bara lungt. I alla fall tills Fredde kommer hem, för då blir det matlagning & sen städning här. Var länge sen jag hade det så ostädat, men det blir lätt så när man inte har en gnutta ork kvar.

Mina veckor här framöver är ganska uppbokade, vilket känns kul för då går tiden fortare. Och framför allt slipper jag sitta hemma och tröka ihop.



Denna veckas planering ser ut som så:

Idag : Laga mat, städa och sen kanske ta ett mysbad
Tisdag: Föräldragrupp & troligen hälsa på hos mamma
Onsdag : Tid hos barnmorskan
Torsdag : Inget planerat
Fredag: Kommer Lina & ska sätta i mitt löshår
Lördag : Kika in på Carolines fest och träffa lite folk
Söndag : Hälsa på hos en gammal vän till Fredrik



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0