.



Sortering



Fy, idag har vi börjat på sorteringen i källaren. Fast att vi tyckte att det sorterades så bra i förra flytten så var det otroligt mycket skit där nere. Jag hade väl kanske ett par små lådor med saker som jag inte ens tänkte på i förra flytten. Men Fredrik.. Ojoj! Fast att han körde iväg flera lass sist, så är det ändå miljarder verktyg, borrar, skruvar, bilsterion, högtalare m.m. Jag förstår inte riktigt hur han fått ihop allt det där under sina få år. Blir skönt när han får sitt garage snart så de slipper trängas bland fina tavlor & möbler som står förvarade.

Satte även ut lite på Tradera idag, första gången. Ska väl bli roligt att se om man får något sålt. Två fina böcker, Fredriks fotbollströjor & ett par örhängen. Har väl egentligen hur mycket som helst som lika gärna kan säljas, men då ska man orka sortera också.

Förrutom att stå nere i källaren så har vi varit in till stan och handlat för veckan. Sen har Fredrik hjälpt mig med mitt skåp, som nu är klart. Blev riktigt fint måste jag säga, trots det slitna fönstret. Älskar att göra saker själv (fast med lite hjälp denna gång) Och på tal om att göra så kom pappa förbi med en present idag. Han hade gjort en vertygslåda på jobbet. PERFEKT!
 Jag som får mig en egen verkstad snart :) Tack för den igen

Nu ska Mollis äta sista måltiden, och sen sova. Då blir det antagligen källaren för oss igen. Måste få ordning till helgen för då ska de första flyttlassen gå från Söderala hit. Skönt att ha det gjort i alla fall, eftersom allt kommer samma dag här som det ser ut. Ska till mäklaren imorgon så då får vi troligen veta.


Före


Hittade de två fönstren på Marielles gårsloppis
för 100 kronor styck. Det andra 8-rutors har jag
redan planer för






Efter

Blev till ett skåp med tre hyllplan att ställa fina
prylar i. Tänkte ha det i köket med kanske en
kokbok & fina kaffekoppar i

Kastade bara in lite saker nu för att ni skulle få se







Kommentarer
Postat av: Farmor

Men nu har du kul!!!! Verktygslåda....lycko.

2010-08-03 @ 22:06:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0