.


Symaskinskungen



Symaskinskungen ? Nej, skulle inte tro det.

I lördags var det ett gäng grabbar här som spelade tvspel med Fredde. Jag bestämde mig då för att passa på att sy mina draperier av tyget jag köpte billigt på IKEA sist jag och mamma var där. Jo men visst.. Jag satt nog i 1 timme för att bara installera rätt eftersom inget var gjort på den. Olika tryck på de båda trådarna m.m.. Svårt.

Till slut lyckades jag i alla fall, men det var jobbigare än vad jag mindes. Det tog en jäkla tid och jag var inte klar förrän grabbarna gav upp vid 4 på natten. Skapligt less på allt som hette maskin då faktiskt. Hur som haver så blev det i alla fall klart och nu sitter det uppe. Riktigt snyggt, och jag är faktiskt nöjd med mig själv som stod ut :)



Draperi framför garderoberna för att
dölja jackor m.m.





Fina färger och former




Idag är det åter igen måndag och jag hade väl tänkt få lite gjort. Åka in på Coop och köpa en fin färg. Den billigaste som finns blir det eftersom den ska sitta i källaren. Målade vitt nu, men kände lite som att det så mycket källarstuk på det hela. Skulle vara med mysigt att ha en färg istället. Blir härligt att ha ett gästrum där nere nu till sommaren så att folk kan stanna kvar.

Mollan ska passa på att leka med farmor när hon väl är ledig från jobbet. Hon är inte omöjlig att sitta barnvakt länge, så då hinner jag med en hel del. Nu när lillan fått ordentlig balans på magen så sover hon en massa timmar om natten också, så jag är skapligt pigg på dagarna. Riktigt skönt. Sen blir man taggad när man tittar ut och ser det fina vädret också. Kanske skulle ta och sätta sig i solen ute istället för att stå i en källare?

Lata sig?
Nej det har inte ens kommit på tanken sedan vi började flytta hit. Det tar som sagt sin lilla tid när vi har snuttan, men det börjar ta sig. Igårkväll satte vi upp de sista gardinstängerna. Dock inte gardiner, för de som jag köpt passade inte alls till så som jag trodde de skulle göra. Får vänta med dem tills jag hittar några finare.

Nej, nu ska jag underhålla min dotter som nu sitter i sin stol här brevid och ser lite småtrött ut. Mätt och belåten är hon och då passar jag på att blogga lite :)



Igår på kvällningen kom Mattias & Emelie.
Var meningen att vi skulle kolla film, men
det sket sig med dvdn. Trevligt ändå :)








Kommentarer
Postat av: Bojan

Jätte fint tyg! :)

2010-04-30 @ 09:55:03
URL: http://bojanlover.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0