Vecka 16 kanske?


Vet inte riktigt hur jag ska räkna nu efter sista kollen. Men jag skulle tro att jag kan säga att det är i vecka 16 nu. "Tecknen" som står i alla förklaringar stämmer till pricka så vi säger så.

Så nu är det i 16 då alltså. Det börjar närma sig halva tiden (!) Hur sjukt är inte det ? Jag tyckte det var nyss jag satt på toa och kissade på en pinne och fick halvt panik över att det blå strecket kom direkt efter. (vilket betydde att det hade gått ganska långt) Kissade på ytterligare en till för att dubbelkolla, och den blev lika snabbt blå. Jaha, och hur skulle man säga till Fredrik nu då? Vi hade trots allt inte varit tillsammans så länge, och det kändes lite dumt. Men jag berättade, och han hade.. vad kan man säga.. ett rätt "blankt" ansikte. Jag tror det gick 2 dagar, sen hade vi bestämt oss. Jag har en stark tro på att Aldrig göra ett sådant beslut utan att båda ska vara med på det. Och på den vägen är det.


Din bebis är nu ungefär 80 gram och 11-12 cm stor! Det är inte bara fostret som växer, utan också livmodern och moderkakan blir större för att kunna försörja utrymme och näring till ditt växande barn.

Bebisen kan nu gripa med händerna, sparka och tillochmed göra kullerbyttor! Huvudet är nu upprätt och i ansiktet utvecklas muskler som gör att den redan kan grimasera, som att till exempel kisa, rynka pannan och öppna munnen. Skelettet har nu tillräckligt med kalcium för att kunna synas på en röntgenbild. Naglarna är väl utvecklade och benen är längre än armarna.

 

För mig är det lite sådär. Trodde ett tag att jag var helt fri från att må illa, men tji fick jag. Kan fortfarande få väldigt ont i magen, och oftast slutar det i en stund över toan, eller så somnar jag på en sekund i sängen. Men det är skönt att slippa det på dagarna i alla fall, så jag ska väl inte klaga. Och tydligen är det ett bra tecken att må lite dåligt, så på så sätt har jag ännu mindre anledning att klaga. Just nu håller jag bara tummarna för att allt ska se bra ut på ultraljudet.


Igår följde jag med mamma och morbror till Bollnäs. Min familj är lika intresserad av loppisar och dylikt, så vi åkte för att besöka hela 3 stycken. På en antikaffär hittade jag kanske 100 olika saker jag ville ha, men som jag inte hade råd med. Hittade tex en barnsäng där som var så sjukt fin. Och jag som gillar allt gammalt, vill verkligen ha den. Tyvärr hade jag inte så mycket pengar med mig då, och ingen plats i bilen att ta hem den i dessutom. men jag vet inte om jag vill köpa någon förrän senare. Känns så dumt om något går fel, och man redan har köpt allt. Så jag tror att jag får stå över denna. Men det är så synd, den var väldigt fin.


Vi tog oss en fika på Röda Korset.
Dricka och nybakt bulle för 16:-


Champis är en favorit

Mycket fina saker i Antikaffären

Mamma spanar in ramar

Jens tar en paus i letandet

Här är korgen. Väldigt fin. 500:-


Idag när Fredde kommer hem åker vi till mamma och äter. Mycket trevligare att äta tillsammans, än att äta 2 och 2. Känns på något sätt jobbigt och onödigt att laga maten då. Idag skulle det bli chili con carne lät det som. Mycket gott om man har ett färskt bröd till. Annars händer det inte så mycket idag skulle jag tro.

 

 

 

 


 


Kommentarer
Postat av: Farmor

Det blir nog bullar på fredag kväll alt söndag. Ida o jag ska jobba på Hoppet på lördag, kanske Camilla, jag har inte pratat med dom än. Först ca 9-13 och sen ca 17-19.30.

2009-09-09 @ 19:33:21
Postat av: Fia

Loppisgrejer är ju det bästa. Skitfin babysäng också!

2009-09-09 @ 20:26:02
URL: http://lagfesten.blogg.se/
Postat av: sandra

Tjena bruden! Jag jobbar först till kvart i sex imorgon och måste hämta bilen efter det, men sen skulle jag kunna kika ut en sväng :) Vad har du hittat på för tok nudå? ;) Jadu, mitt favoritdjur eller väl hund och katt :p haha!

2009-09-10 @ 11:22:34
URL: http://sandraosth.blogg.se/
Postat av: Malin

var meningen att jag skulle på utbildning men blev inte så, framskjutet till nästa vecka.

2009-09-10 @ 14:44:48
URL: http://maaalinlarsson.blogg.se/
Postat av: Linkan

Ville säga grattis! Du kommer fostra söderhamns coolaste unge tillsammans med homies;)



saknar ditt sjuka garv också! haha

2009-09-16 @ 20:09:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0