10.000 & kullerbytta



Ja, som jag skrev tidigare idag så blev det som jag trodde. Mamma & Tony kom ut till Marma vid 2-tiden och då var det dags för mat. Oxfilé och hasselpotatis till middagen, och sen kom jag på den smarta idén att fritera bananer, så det fick bli till efterrätt. Smakade precis som på kina & det kommer att göras många fler gånger.

Tony är hungrig

Potäter



Efter maten satte vi igång lite kubb utanför på vägen. Kärringarna (killarna) mot oss tjejer. Fick spö, men det andra laget fick en skada. Och nu kanske ni funderar hur man kan få en skada på kubb? Jo, det ska jag förklara. När motståndarlaget skulle ta till och kasta ned Kungen, så ska man då stå bakvänt och kasta mellan benen, som ni vet. Såg tidigt att denna stil kanske inte var riktigt Lages grej, och så rätt vi fick. När Tony släppte honom för kastet så är det någon som i stort sätt flyger fram. Ett par Jättesteg och sen ramlade han med en liten säl-liknande stil rakt ned i gruset med skallen först. Såg jäkligt roligt ut, men han fick ett skapligt blodigt öra och jäkla ont i axeln. Men skrattskurarna kunde inte stoppas och det blev kvällens återkommande nöje & samtalsämne.

Tony ger en hjälpande hand

Och rätt som det var så låg en Lage på mage

" Ger man sig in i leken, så får man leken tåla"



Resten av kvällen satt vi bara ute och mös och pratade. Nu är klockan 23 och all alkohol är förtärd, och nu sitter vi nere hos oss och spelar lite guitar hero. Jag blir bara förbannad på detta spel, så jag passar på att skriva i bloggen istället så länge. Måste hålla mig i skapligt vaket tillstånd också tills de vill åka in till stan och sova, och självklart har det utsett mig till chaufför. Visst är det typiskt?

Otroligt goda bananer med gammaldags vaniljglass

Ingen riktig fest utan den hederliga armbrytningen

Mor mot son i kamp

En annan dricker Loka som vanligt



Hur som helst så blev det en rolig kväll, och det lär väl komma fler här framöver kan jag tänka mig. Ni får lite bilder. Ja, just det.. Glömde berätta det roligaste av ALLT ! Efter maten satte vi oss och tittade på travet på tv. Fredrik & lage hade spelar med två släktingar (fredriks farbröder) så det var kul att titta. 1 rätt, 2 rätt, 3 rätt, 4 rätt, 5 rätt...  (nu började jag bli lite nervös)... 6 rätt..... 7 RÄTT!!!!

7 rätt gav 40.000 kr, som de delade på 4, så Fredrik drog in 10 den lille pöjka. Skaplig lycka där i soffan, och det kunde inte sitta mer perfekt. Nu med bebis och grejjer på väg så behövs det en hel del om man säger så. Det tjatiga var såklart att inte jag också la in någon andel, så det blev Fredrik som tog hem hela köret. (men jag räknar ändå in mig lite, hihi)

Glad Fredde








Kommentarer
Postat av: Farmor

Man blir hungrig....stackars Lage!

2009-09-27 @ 10:59:13
Postat av: Camilla

Man får väl gratta till "slanten", den kunde väl inte ha kommit lägligare?! P&K//Millan

2009-09-28 @ 00:00:43
URL: http://pusspipan.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0