Prylar klart


Igår var vi in till stan och åt friterad kyckling med ris + kladdkaka. Vid 8 var jag så mätt och trött så det var nära att somna i bilen. Skulle stanna till hos Fredriks chef för att kolla in lite saker som de hade tänkt att vi kunde köpa av dem. Jag hade gissat på en vagn + lite leksaker kanske. Väl där höll jag på att svimma när vi möttes av ett hav av prylar i vardagsrummet. Jag tror att det tog ca 30 min bara att visa alla saker de ställt fram. Min första reaktion var " aldrig att vi har råd att köpa allting " !

Men de visade och hade sig, och sen kom de fram till priset. 2.500 kr (!) Jag höll på att sätta i halsen, och det tror jag Fredrik nästan gjorde. Där kom vi och vara berädda att betala det för en av vagnarna, och så blev vi erbjudna att ta ALLT för den summan. Och då var det inte skitprylar heller, utan riktiga vara.

Jag ska försöka radda upp det som vi fick med : 2 vagnar (en värd ca 8.000 och en till oanvänd med prislappen kvar på), Spjälsäng, Bilbarnstol, Golvvagga, Badbalja, Skötbord, en jääävla massa prylar och kläder ( ungefär 10 dressar, 1 par skor och 2 mössor.

Allt detta för 2.500 kr !
Kunde inte blir bättre.


Vi kollade grejjerna, var överlyckliga och valde att stanna en stund. Den stunden blev en timme, och den timmen blev till fler. Jag började få ont i röva av att sitta så länge och kollade klockan. Den var halv 1 på natten, och där satt dom som skulle upp och jobba. For hem, lastade ur och somnade nöjda den kvällen.


Vagn nr, köpt för 8.000 ord

Vagn nr 2, aldrig använd med prislapp kvar

Bilstol, gung/vagga, badbalja
+ en hel låda med prylar

Låda nr 1 med prylar

Låda nr 2, med bland annat babygym


Och en jättefin spjälsäng. Den är just för tillfället
totalt intryckt i sovrummet tills det blir annat hem.
Såg i alla fall myspysigt ut där, och fick nästan
lust att krypa ner själv.


Idag åkte jag och mamma upp till Hudik för ett till ultraljud. Vi möttes (observera att hon kom 20 min för sent ) av en sur kärring som inte riktigt kunde prata svenska som ifrågasatte i stort sätt allt, och som snäste när man frågade om saker och ting.

Frågade såklart om hon kunde se vad det var för något där inne, men fick ett "NÄ" till svar först. Gick ut och babblade i telefonen i några minuter och när hon kom tillbaka så frågade jag igen. Hon sa att hon ville inte undersöka det men att hon inte hade sett någon snopp när hon hade undersökt i alla fall. Hon hade kollat rakt mellan benen och då passade mamma på att kolla i alla fall, och hon hade inte heller sett något (själv fattade jag inte ens vad som var fram och bak denna gång). Så kaaanske att det är en flicka, men absolut inte 100.

Aja, pojke eller flicka så köpte jag en mysig sparkdräkt idag på H&M. En brun nalledress med öron på. Jag kunde faktiskt inte låta bli, och sen passar det till både påg eller piga. Resten av dagen blir lugn, kanske tar mig en lur i soffan efter maten. Eller så ska jag tvätta pannrummet i källaren. Har fått för att städa upp där nere och göra fint. Var in på Coop igår och köpte färg, så nu kan jag gå lös där nere. Då gör det inget om det blir fult. Kanske målar ett träd, vi får se.

Varmt och mysigt till tidiga våren











Kommentarer
Postat av: Sara

Jäklar vilka fina saker! (:

2009-10-05 @ 21:11:43
Postat av: Farmor

Men vilken tur!!!

Hämta bullpåsen!

2009-10-06 @ 00:59:23
Postat av: pappa

vilka fina prylar å vilket kanonpris, kram

2009-10-07 @ 07:58:13
URL: http://lunkis.bloggsida.se
Postat av: Camilla

När det börjar närma sig har jag MASSOR med kläder om Du vill ha, säg bara till//Plastmormorn

2009-10-09 @ 00:00:40
URL: http://pusspipan.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0