.


Julmys


Nu har det Äntligen varit 1a advent, och då for prylarna fram fortare än kvickt. Tyvärr så har det lyckats försvunnit en massa saker som jag haft förr, så det lär köpas nytt. Fast det gör egentligen inte så mycket. Det kan vara roligt att börja på nytt tillsammans.

Igår var vi in till stan och åt. Följde sedan med ner på stan för julskyltningen. Är det någon som förstår varför sakerna bara minskar och minskar för varje år? Det är konstigt tycker jag med tanke på att det blir mer och mer hysteri angående jul/julklappar? Besviken blir man så klart. Spelade i alla fall lite på chokladhjulet (mamma vann), och köpte knäckäpplen. Senare njöts det där äpplet av hemma, med en svullen mun efter. Men en gång per år ska jag i alla fall få äta dem, allergisk eller inte :)

Började på städningen efter hemkomsten och det tog en evighet!
Tänkte köra en storstädning när alla prylar skulle fram, så det ena fick ersätta det andra. Vagnar, leksaker, bilstolar m.m fick åka upp på vinden i de här sista 3 månaderna. Hade haft dem framme om det inte vore så att jag vill ha julgran i vardagsrummet, och då skulle det bli trångt med allt. Så Fredde fick så lydigt kånka upp sakerna medan jag städade som en galning. Runt 9 så var det inte alls klart, men då fick det vara nog för dagen i alla fall. Spenderade resten av kvällen i soffan.


Under tvn la jag en slags ljusslinga


Bocken fick stå på en högtalre


På rumsbordet står det lite ljus, en skål
med luktblommor & en skojsig sak
jag hittade på IKEA i Stockholm


I köksfönstret står en ljusstake som vi hittade
i källaren. En julkula fick hänga fint i persiennen
och mina tomtegardiner fick komma upp


Idag är det måndag åter igen, och jag har varit inne i stan och gjort otroligt tråkiga saker. Nr 1 : Ombesikta bilen (blev godkänd)   Nr 2 : Banken  
Nr 3
: Arbetsförmedlingen.

Kunde det blir mer trist?

Efter åkte jag i alla fall ut på Dollar och köpte mig pynt för hela slanten. En massa julgranspynt fick det blir denna gång, trots att jag inte ska sätta upp granen än på ett tag. Vill göra det NU!
Annars händer det nog inte så mycket idag. Ska laga mat, städa klart lite och så bara. Imorgon åker jag åter igen in till stan. Först fika med mamma + Anneth, sen hälsa på Terese. Ska bli roligt att få se den lille kisen, samt fråga sönder ang.. ja, allt egentligen.



Kommentarer
Postat av: Malin

Tack :) H&M!

2009-11-30 @ 23:17:16
URL: http://maaalinlarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0