.


"Mammadokument"

Klev upp runt halv 12 för att hoppa in i duschen. Förbannade situationen att jag nu måste raka mig och klippa tånaglarna med stora svårigheter. Om jag inte stod i duschen så skulle det antagligen rinna svett av mig. Och lättare blir det inte med tiden.

Skjutsade pojka till jobbet vid 1, sen for jag iväg mot staden. Svängde först in för att ta ett snack med en eventuell arbetsgivare. Han tyckte allt såg bra och posetivt ut, och skulle absolut spara mig tills det dök upp en extra plats. Det kunde bli allt från flera månader till några dagar bara, så vi får väl hoppas på det sistnämda. Men det känns ju bra att ha lite på gång i alla fall.

Innan tiden hos barnmorskan så hann jag med att göra mitt lilla jobb/uppdrag som gick på 5 minuter ca. För de 5 minuterna får jag i alla fall 140 :- och det är bättre än ingenting. Klockan två var det tid hos barnmorskan där vi pratades vid lite snabbt. Fick även ett moderskapsintyg. Komiskt att man måste ha något dylikt.

Men är det inte lite komiskt att behöva ett
intyg när man ser ut så här? Kan tyckas.
Men det här landet är uppbygt på papper,
så det förvånar inte direkt


Efter jag fått intyget så åkte jag till dem som Måste ha ett sådant konstigt dokument. Och vilka andra skulle det kunna vara förrutom försäkringskassan? :) Där behövde jag inte vänta så länge, så det gick undan det med.  Nu väntar jag på att få en massa papper hem som ska ifyllas och skickas in. Fortfarande mycket nöjd över att tagit tag i detta så pass lång tid i förväg. Lämnade också in en lapp om adressändring till skatteverket.. äntligen. Så nu slipper jag hämta min post hos mamma förhoppningsvis.

Just nu händer inte så mycket förrän Fredde kommer hem. Ska väl laga till något skapligt snabbt och sen åker vi in till stan för att kolla fotboll. Eller ja, dom ska kolla i alla fall. Jag själv ska börja läsa en ny bok som jag hittade på Ica Kvantum. "En vampyrs bekännelse". Roligt med vampyrer och monster tycker jag. Vilket påminner mig om att jag vill gå på New Moon på bio någon dag här framöver.







Kommentarer
Postat av: Sara

New moon var tyvärr inge bra :/

2009-11-24 @ 19:13:34
Postat av: Alex

Jag chansar :)

2009-11-25 @ 12:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0