.


Mycket att tänka på

Just nu är det mycket som snurrar runt och som ska göras. Det är svårt när man aldrig annars varit speciellt insatt i Försäkringskassans system och alla andra papper som behövs. Var in där idag och frågade, och tydligen ska man först och främst ha ett graviditetsintyg att lämna in, innan något annat ska göras. Ojoj, det är svårt med allt, men nu har jag tagit tag i det ett bra tag innan, så allt förhoppningsvis är klart tills bebben väl kommer. Av egen erfarenhet vet jag nämligen att det kan ta en jäävkla tid för dem där borta att fixa med papper man skickar in. Så nu jäklar är jag i tid !

Var innan upp på arbetsförmedlingen och kikade. Där var det branch-dag och det syntes hur mycket jobb det egentligen finns här i Söderhamn. Ett litet rum med kanske 6 bord var uppställda. Men men, jag är inte den som tvekar så jag traskade fram och frågade om de behövde lite arbetskraft. Tydligen så fanns det ett ställe som behövde timanställning, så honom ska jag ringa lite senare. Har tänkt på detta ställe förr också, då fader min är bekant med chefen, så nu ska jag ta tag i det i alla fall.

Imorgon blir det barnmorskan vid 2, och fixa fram ett sånt där intyg. Vidare till Försäkringskassan och få papper och sedan göra ett litet jobb på ett ställe. Ni vet, det där observationsjobbet jag fått. man får inte säga vart man ska göra själva jobbet nämligen :)

Annars blir det inte mycket idag. Laga mat till exakt 17.40, på skrikta order av herrn. Sen ska han åka och fixa rutan på bilen, så det hinns med innan ombesiktningen. Blev ett dyrt kalas det där.. 5000 kr tror jag att det slutade på. Plus att det blev enormt mycket räkningar för annat också. Varför är det alltid så att alla utgifter kommer när man minst har råd med dem? Till jul här och liknande tex. Glad att det hinner bli Mars innan här, så man hinner komma tillbaka lite på fötterna i alla fall. Det är tråkigt med pengar.. eller nä, det är tråkigt med bristen på pengar rättare sagt.



En månad + 1 dag kvar till jul







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0