Vi prövade fiskelyckan


Och det gick som smooort! : )

Jag, Fredrik & spritis tog en fiskerunda ute på Marmen i söndags. Satt i en oändlighet tills Bati fick sig en gädda. Jag blev rädd och ville egentligen inte fiska mer, men envisheten var starkare än rädslan. Fick sällskap av andra båtar också och vi ankrade & stod still och bara jäste i någon timme. När de andra skulle iväg så tyckte de att det skulle vara roligt att göra vågor runt oss. Och med den lilla båten så kunde det inte sluta annat än att det kom in en jättevåg. Med min tur så kan ni även Gissa var den vågen hamnade? Jo, rakt på mig såklart. Med iskallt vatten i hela rövva så var det bara att packa ihop och huttra hem.


Såhär glasklart var det i vattnet.
Sen att jag är apsnygg, det är en annan historia


Fredde & Bati med sina bästa miner




  


Igår tog vi med oss Liam ut för att se om det gick bättre denna gång med firrarna, och det gjorde det. Jag och Fredrik fick en varsin gädda på samma gång. Min var enorm (observera att enbart JAG tyckte att den var det ) på 4 kilo som jag kämpade med. Mäkta stolt efter det äventyret. Liam fick veva in den sista gäddan som han sedan bankade skiten ur, bokstavligt talat. De båda kvällarna var underbart sköna med stilla vatten och med värme. Det kommer bli ett X antal turer här i sommaren känner jag på mig.


 
Min monsterfisk

Liam är stolt över sin gädda

Liam skulle försöka klubba ihjäl sin fick. Tog i lite försiktigt första, men
när Fredrik sa att han kunde ta i lite hårdare, då flög det allt lik överallt.

Spritis-Mackan.Bati-Marcus, kärt barn har många namn.

Pojkarna är nöjda på vägen hem


Igårkväll stannade Liam även över natten och somnade på två röda, vilken man kan förstå efter det där äventyret. Han vaknade rekordsent, som jag var otroligt lycklig över. Ringde min vän Tomas och vi tog oss en kik nere på skäret. Mamma kom strax efter och vi åkte in till staden. Fredrik slutar sent idag, så jag blir kvar i stan så jag inte råkar ut för skadlig tristress. Här är det tal om att sätta i båten, och ikväll bara mys skulle jag tro. Alltid en favorit att överta mammas säng med chips och en film.

Tack för denna gång



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0