Liten kluring


Är det verkligen du själv som styr dina tankar?
Ett exempel:
Föreställ dig ett fågelsträck.     
Hura många fåglar ser du?
Elva, nitton, fem?
Du har en aning, men du känner inte till det exekta antalet.
Så varifrån kom din tanke? Någon placerade den där.
Någon som vet precis hur många fåglar, blommor eller vad
det nu är du föreställer dig.


Det här är den 4e av Paulo Coelhos böcker
jag läser, och blir inte besviken denna gång
heller. En av bästsäljarna är den jag läser nu.
"Häxan från Portobello". Jag är glad att jag för
ca 3 år sen kom över en av dessa böcker i
skolan och fastnade. Villni ha någonting som
är värt att spendera tiden är de ett bra val.  



För övrigt är jag väldigt uttråkad idag. Fast 
jag har egentligen bara mig själv att skylla
eftersom jag inte tar mig tid att tänka ut
något att göra. Sitter mest och längtar bort
från slasket. Vill åka iväg till värmen och
havet. Avundsjuk på Patrick som precis
befinner sig i Thailand hos sin far. Nu ska
jag sätta mig ner tillsammans med mami
+ ostbollar och kika på "Så ska det låta".
Om jag inte har helt fel så surar nog Ökan
av att hon ikväll missar det pga jobbet. Right? : )













Kommentarer
Postat av: ökan

hahaahhahhaah SÅ jävla rätt Bralla!!!!! kom hem preciiis när det slutade. så less nu när det äntligen börjat. haha

2009-03-06 @ 22:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0