Torsdagen



Tänkte bara uppdatera vad jag hade för mig igår, om det är någon som är intresserad. Började dagen med att kika på en film med Danne, fast han pratade mer än han tittade dock. Senare på dagen försökte jag mig på amerikanska makaroner, och det gick som smort faktiskt. Smakade precis som mammas.



Efter maten fixade vi ordning kanalerna, så nu finns det tv i hushållet igen. Jag blev mest lycklig över AnimalPlanet, och mest sorgsen att inte Tv1000Family fanns. Fjant som man är så gillas allt det här som oftast småbarn gillar. "Mannen som talar med hundar" är i alla fall det bästa programmet, på Tv4+. Själv har jag ingen hund, men det är ändå väldigt roligt att se.

Senare mot 9 åkte vi in till staden och kollade på film med mamma och Tony. "Änglar & Demoner" blev det, vilken jag tyckte var precis lika bra som "DaVinci koden", om inte bättre till och med. Det uppskattas när uppföljarna inte spårar ut och blir dåliga. Fast när det baseras på böcker så brukar det kunna vara bra ändå.





På tal om böcker så läser jag just nu "När ingen annan ser" av Duncan Fairhurst. En självbiografi om hans konstiga familj och hans far som utnyttjar honon sexuellt i flera år. Han kan inte annat än att bli så förbannad medan man läser, förstår inte att jag ska envisas om att köpa sådana böcker ens. Men har ni brist på inspiration, så köp den vetja. 69 kr på nästan vilken Ica/Hemköp/Coop- affär som helst. Mycket bra.



Idag tror jag inte att det händer mycket. Får väl se om pojka bestämmer sig för att gå ut ikväll, då blir jag nog bara hemma här. Annars hittar väl vi på något tillsammans skulle jag tro. Ingenting planerat i alla fall. Blir i alla fall till att städa lite här hemma, eftersom det kommer folk hit imorgon. Mattapatta har fyllt hela 21 nu, och det ska firas lite. Blir inget stort alls, med tanke på både vädret, och att halva stan är på RockWeekend. Men det ska bli skojj ändå att få umgås lite. Säg till om ni vill komma. Nu blir det lite frukost för min del.




Kommentarer
Postat av: Farmor

Bio ja....kl 20.50 ca mötte jag en silverpil i full fart på väg 50 ungefär vid gamla tingshuset. Var det inte....som ska på bio förstås? tänkte jag. Det gick VÄLDIGT fort så jag tänkte att det var F som körde. Rätt!

Jag funderar på att också skaffa en systemkamera och lägga upp en blogg för att presentera alla blommor och allt vad katterna gör. Idag har ett bisamhälle svärmat till exempel, och två träd har blåst omkull över en kupa. Och här har motorsågen gått fram idag. Har fotat med kompaktkameran.

Hur gör man en blogg?

2009-07-11 @ 17:13:24
Postat av: Farmor igen

Hmm nu ser jag att det inte var nån biotid att passa, utan hemmabio. Då var det ju inte så bråttom?:)

2009-07-11 @ 17:15:20
Postat av: Alexandra

Ja, jag sa precis när vi åkte då att han skulle sänka farten. Jag såg dig också mötandes och sa till Fredrik att vi skulle få skäll :)



man går in på www.blogg.se, sen ska det finnas en flik där man gör sitt eget konto. Sen är det en hel del mer saker som ska fixas, men jag kan komma ner när du har tid och göra en till dig?

2009-07-12 @ 13:41:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0