Min älskling



Jag har en finfin pöjk som nu på lunchen ska beställa en kamera åt mig : ) Ska betala den själv bit för bit, såklart, men en klumpsumma skulle jag aldrig kunna komma fram med och därför är han supersnäll. Förtjänas att skrivas upp tycker jag. Blir väl i alla fall en Canon EOS1000D, en bra nybörjarkamera. Får försöka hitta någon slags fotoskola att gå till. Tills dess ska jag knäppa hejvilt runt omkring. Happyface är rätta ordet för hur jag känner mig just nu i alla fall. Underbara pojk.

Bjuder även på denna underbara bild.

Det blev en riktig mamma-helg denna helg i alla fall. På fredagen åkte vi in och tittade på film och så var det lika bra att stanna kvar. På lördagen åkte vi tillbaka för grillat & sedan blev det ännu en film och samma sak. Har trängt oss i en 120 säng, vilket Inte är så lätt när man är van vid en betydligt större. Att det var varmt som i en bastu gjorde saken värre. Men vi överlevde ända till söndagen och då åkte vi hem för Ännu en film och mys. Har varit en lugn och bra helg, det gillas.

Idag är det åter igen måndag och pojka är på jobbet i vanlig ordning. Kommer väl hem snart och vill ha mat. Ja just det ja, JAG har börjat laga mat. Inget komplicerat än så länge, men det kommer det också. Alla mina närmasta vänner som läser detta kanske vet att jag inte är någon mästerkock. Fast det kan bero på att jag aldrig prövat heller. Vem vet, jag kanske är GRYM på matlagning. Återstå att se.
Annars så händer det inte mycket i veckan tror jag. Arbetsförmedlingen och söka jobb, som inte finns. Jag skulle gärna vilja ha ett nu känner jag, det börjar bli enormt drygt att gå runt hät hela dagarna. Just nu längtar jag tills kameran kommer så jag får Någonting att sysselsätta mig med. Helt sjukt hut pass förslappad man blir också. Skulle egentligen kunna göra 100 nyttiga saker här hemma, men gör man det? Nej. Skärpning Sverige, få in lite fler jobb.

Nu ska jag ta och göra iordning lite köttbullar och makaroner. Klomplicerat nog till lunch i alla fall.




Kommentarer
Postat av: Ök

Hörreduru! Kan du börja betala av på en systemkamera kan du börja betala tillbaka mig och Matta de pengar du är skyldig i första hand. Skapligt less på det nu faktist!!

2009-07-06 @ 17:05:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0